Петък, 22 Ноември 2024

Поредица от протести и шествия планират работещите в най-голямата индустриална зона заради тапите на Дунав мост

Поредица от протести и шествия планират работещите в най-голямата индустриална зона заради тапите на Дунав мост
Публикация   07 Апр, 2022   /     akcent.bg   /     603

Писмо до кмета Пенчо Милков от ДИЗ ,,Тегра,, за липсата на ангажираност в решаването на сериозен проблем

ОТВОРЕНО ПИСМО

                                 ДО   КМЕТА НА ОБЩИНА РУСЕ   Г-Н ПЕНЧО МИЛКОВ

         ОТНОСНО: Липсата на ангажираност в решаването на сериозен проблем

          Г-н Милков,

          Със свое писмо изх.№02.28.02.2020г. (вх.№94-02-22/28.02.2020г.група управители на дружества, които извършват своята икономическа дейност на територията на Дунавска индустриална зона „Тегра“ с тревога Ви сигнализираха за опасност от тежки пътно-транспортни произшествия и затрудняване на дейността на работещите в индустриалната зона.

          До момента, две години след подаване на сигнала, проблемът не само, че не е решен, а се задълбочава и положението е нетърпимо, както за работещите в индустриалната зона, така и за живущите в гр.Мартен, околните села и транзитно преминаващи автомобили по направлението Русе-Силистра и обратно.

          Неизчерпателното изброяване на проблемите включва:

  • Паркираните в дясната лента по посока на движението тежкотоварни автомобили в участъка от гр.Мартен до гр.Русе от години създават изключителни затруднения за движението в тази посока;
  • Наличието на шофьори и амбулантни търговци до автомобилите е предпоставка за ПТП и допълнително намаляване на скоростта на движение на останалите участници;
  • Извършването на обратен завой на местата без предпазна мантинела води до ПТП със сериозни материални щети и пострадали водачи и пътници;
  • Банкета до изчакващите автомобили е превърнат в тоалетна и сметище;

   Ние, работещите на територията на Дунавска Индустриална зона „Тегра“ отдавна настояваме за решаване на този проблем, който пречи на свободното ни и безопасно придвижване от и до Индустриалната зона.

   Ние очакваме да ни се разясни, кой, поради какви причини и с какви аргументи промени организацията на движението към Дунав мост и доведе ли промяната в тази организация до подобряване на трафика или обратното.

   Вместо разрешаване на проблема се предлага неговото задълбочаване чрез пренасочване на трафика към частна пътна инфраструктура – пътен възел на Дунавска Индустриална зона „Тегра“.

   Този участък от години се поддържа, ремонтира, а зимата почиства от собственика „ТМ Инфраструктура“ АД. Нито държавата, нито Общината полагат грижи за него.

   Чрез пренасочване на тежкотоварните автомобили да правят обратен завой на този пътен възел сериозно е затруднена и почти блокирана дейността на всички икономически оператори на индустиалната площадка. Досегашните ни наблюдения показват, че спирането само на четири тежкотоварни автомобила в кръговото блокира движението на целия пътен възел. Не бива да се забравя, че той е проектиран да обслужва индустриалната зона, а не да служи за спомагатело съоръжение за обръщане посоката на движение на тежкотоварния трафик.

   Движението от и към Дунавска индустриална зона е достатъчно натоварено и в момента. От статистическа информация, извлечена от базата данни на системата за контрол на достъпа е видно, че пътната мрежа на индустриалната площадка се използва от над 2500 броя МПС, снабдени с абонаментни карти. На час преминават средно по 30 автомобила.

   Отклонителното платно от главен път Русе-Силистра е с по-една лента за движение в двете посоки. Спирането на тежкотоварни автомобили на него блокира на 100% влизането в Индустриалната зона. Заобикалянето на опашката е възможно само чрез навлизане в лентата за насрещно движение, където излизащите от зоната в посока Мартен и Сливо поле нямат никаква видимост и челният сблъсък е неизбежен.

          С Ваш отговор изх.№30-76-3#1/09.03.2020г. уведомявате управителите на дружества „че е предвидено изчакването на тежкотоварните автомобили за ГКПП Дунав мост да става на бул.“България“ в участъка от бензиностанция „Еко“ до пътен възелл за с.Николово. Вертикалната сигнализация, която ще насочва ТИР-овете да заемат крайната дясна лента (тротоара) бе представена за одобрение (приемане) на заседание на Общинската комисия по организация и безопасност на движението, проведено на 05.03.2020г. В момента се изработват необходимите знаци и табели, след монтажа на които ще се осъществи преместването на тежкотоварния трафик. Предвид дейностите, които следва да бъдат извършени, изчакването по бул.“България“ ще се реализира не по-късно от 20.03.2020г.“

          Уведомявам Ви, че повече от две години по-късно то още не е реализирано. А от публикация в регионален сайт научихме, че няма и да се реализира, тъй като Вие сте си променил мнението.

На 23.08.2021г. по време на дискусия за развитието на Русенска област казвате: "Русе не е изходна, а входна точка на България. Няма да допуснем изграждането на буферни паркинги в жилищните зони на града - по бул. “България”, “Тутракан” или на пътя за Мартен.“

   Повече от очевидно е, че местната власт не се чувства ангажирана с проблема и неговото решаване. Търсенето на конструктивно и приемливо решение е спряло (ако въобще някога е започвало).

   Оставени в положението сами да търсим решение на проблема настояваме да ни предоставите копия от протоколите от проведените заседания на Общинската комисия по организация и безопасност на движението от 05.03.2020г. до момента, в частта, касаеща обсъждане и вземане на решения за пътния участък от кръговото движение на Дунав мост до Дунавска индустриална зона Тегра и обратно. Протоколите са ни необходими, за да защитим правата си по съдебен ред. Протоколите са ни необходими, за да установим имената на длъжностните лица, които със своите действия носят отговорност за създадените затруднения на свободното придвижване на над 2 500 човека. И не на последно място, да установим налице ли е личен интерес да се създадат облекчени условия за живущите около естествената траектория на движещите се към ГКПП Дунав мост, чрез пренасочване на трафика към пътища, които не са предназначени да обслужват този трафик. Ако това е така, то считаме, че е налице пряка дискриминация и също ще потърсим съдебна защита на правата си.

    Очакваме незабавен отговор от Вас какви действия предприехте за решаване на проблема и какъв е резултатът от тях?

   Чувствате си ле ангажиран с разрешаването на проблема и считате ли че две години са недостатъчен срок за решаването му?

   Независимо от Вашите отговори, ние в състояние на отчаяние, сме принудени да използваме и последните ни дадени от закона права за граждански протести. Ще бъдете уведомен в законово определения срок за поредицата протести и шествия които планираме да поведем, с което да привлечем общественото внимание към проблема и да намерим широка подкрепа за неговото решаване.

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha

Прочети още