Вече са налице проблеми във веригите на доставки. Много застрахователи не искат да носят отговорност с полиците си за чартъри, касаещи товарене и разтоварване на кораби в Черноморския басейн. Това заяви министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев по време на участието си в един от дискусионните панели на срещата между бизнеса и правителството, организирана от „Капитал“.
„Именно заради проблемите с веригите на доставки от 2-3 седмици работим много активно върху алтернативни , посочи министърът. Той допълни, че един от възможните варианти е морският транспорт да приключва на друго място, например Гърция.
„Войната доказа, че ние сме на прав път. Сега е моментът да инвестираме в инфраструктура“, смята транспортният министър.
Събитията с войната в Украйна показаха, че правителството е имало много вярна стратегия за това да отворим повече транспортни връзки, нашата транспортна свързаност да бъде по-добра със съседните държави, каза Николай Събев. Той даде за пример предстоящото възобновяване на фериботната връзка между България и Румъния при Русе, която се очаква да заработи през юли т.г., за да облекчи преминаването по „Дунав мост“.
Фериботната линия Русе – Гюргево ще заработи най-късно през юни, тя ще има такъв капацитет, че да разтовари изключително тежкия трафик през през ГКПП „Дунав мост“, съобщи на пресконференция в Русе Николай Събев в края на януари след срещата с румънския си колега Сорин Гриндяну, на която присъства и вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай