Снимки: Румен НИКОЛАЕВ
Мениджърският екип на водещата компания за ремонт на локомотиви Express Service кани проявяващи интерес в завода на 12.03. (събота) да разгледат, изпробват или просто да снимат новия локомотив. Това е последното обновяване от Русе за локомотив 77-002 на популярната теснолинейка, който след това ще замине за Септември.
Модернизацията включи замяната на дизеловите двигатели на машините с нови, подмяна на цялата електрическа инсталация на локомотивите с нова, подмяна на осветлението с LED, монтиране на климатици, замяна на контролните уреди и други дейности.
Новост е и че след "пълната промяна" старите локомотиви ще бъдат преобразени в изключително екологични.
От завода канят на 12 март, събота всички, проявяващи интерес, за да чуят:
- Каква работа е свършена и защо се казва, че локомотива е нов;
- Всички технически детайли по модернизацията
- Какво е управлението на локомотива, какви са компютрите и телеметричните приложения, които са на борда?
Как това стана първият договор за ремонт в БДЖ, при който Изпълнителят извършва повече от договорената работа и не претендира за допълнителни плащания.
От фирмата насочват вниманието да се направи сравнение с други текущи договори на БДЖ и да проверят дали и там изпълнителите са толкова точни и прозрачни и дали няма практика по раздуване на вече договорени цени.
В събота всеки ще има възможност да разгледа локомотива, да стартира двигателя му, да седне в кабината, да почувства удоволствието от новия интерфейс. Това е най-дигиталният и най-екологичен локомотив в парка на БДЖ и ние сме изключително горди с модернизацията.
Експрес сервиз очаква всички, които имат отношение към проекта, най-вече:
- хората, които следяха с интерес ремонта на теснолинейката;
- всички русенци, съграждани в най-локомотивния град в страната;
- министър Николай Събев, който видя локомотива в един по-ранен етап;
- бивши и сегашни ръководители на БДЖ, имащи отношение към модернизацията и страхотните ни колеги от депо Септември;
-------
Както вече Акцент.БГ писа, през 1988 г. са доставени 10 броя дизелхидравлични локомотиви от румънския завод „23 август“ в Букурещ. Строени са по техническите условия на Българските държавни железници. Те са нова серия 77, при която са направени редица усъвършенствания.
Към момента в редовна експлоатация са 77 002.4 и 77 009.9, а 77 005.7 и 77 008.1 са във временна изолация в локомотивно депо Септември.
-------
На 2 август преди 94 години е въведен в редовна експлоатация първият теснопътен участък, свързващ Септември и Велинград. 94 години след потракването на първия влак по линията тя е все така важна за местните и все по-интересна и привлекателна за чужденци и българи. Факт е, че теснолинейката е неизменен фактор в изграждането на Велинград като град, курорт и индустриален център в миналото.
Карахме румънски боклуци,карахме съветски боклуци.В резултат имаме плексити и ревматизъм,защото никой не е мислил за хората,когато са правени тези машини.Вярно е,че тези с хидропредавка имат много по-малко течение,но са по-трудни за обслужване.Пожелавам на сегашните машинист да се радват на хубави локомотиви и хубава служба.Аз съм работил на дизели 04,06,07,55 и 18 серия мотриси.