Феновете на Oscar de la Renta скоро ще могат да купуват винтидж рокли от телевизионни сериали като "Сексът и градът" и "Наследници", тъй като луксозната модна къща навлиза все повече в бизнеса с препродажби, съобщава Bloomberg.
Дизайнерът подбира визии от отминали колекции за магазина си за употребявани стоки Encore. Употребяваните дрехи се продават на консигнация и компанията удостоверява, възстановява и доставя продуктите, стараейки се да предостави на клиентите същото ниво на услуга като във физическите си магазини.
Логистиката и плащанията се управляват от Archive - платформа, която е специализирана в бизнеса с препродажба и дава на компаниите високо ниво на информация за клиентите и покупките им. Archive се използва и от други бизнеси за употребявани дрехи, включително Renewed Marketplace на North Face и Almost Vintage на Dagne Dover, пише investor.bg.
Платформата привлече допълнително 8 млн. долара инвестиции, с което общото й финансиране възлиза на около 10 млн. долара. Сред инвеститорите в компанията са Lightspeed Venture Partners, Bain Capital Ventures и главният изпълнителен директор на Oscar de la Renta Алекс Болън, както и основателите на Warby Parker, Allbirds и HarryТs. Плановете на Oscar de la Renta и финансирането на Archive подчертава как модният пазар за употребявани дрехи привлича все по-голямо внимание от компании и инвеститори. Това е сегмент, който в момента е на стойност 130 млрд. долара, сочат данни на BofF Insights. Той се доминира основно от големи платформи като RealReal и Poshmark.
Болън от Oscar de la Renta смята, че Encore е ценен инструмент в печеленето и запазването на клиентите.
"Възприемаме препродаването като начин да придобиваме нови клиенти и най-важното - да запазваме старите", казва Болън в интервю. Компаниите възприемат това като "фундаментална промяна в луксозната мода, преминаваща от потребителски продукт или такъв за еднократна употреба, към актив. Според Болън компанията е продала 40 продукта от първата си партида винтидж артикули. Тя представи втората си серия на 26 януари, включваща 31 емблематични рокли и 15 изящни бижута от DKF, която продава колекционерски накити от дизайнери като Van Cleef & Arpel и JAR. През следващите месеци Oscar de la Renta планира да въведе функция за търг, която ще позволи на клиентите да залагат за дрехи, носени по-рано от знаменитости във филми и по телевизията, както и на червения килим и на събития като Гала вечерта на музея "Метрополитън".
Статистиката на търговците показва, че 84% от купувачите са постоянни - "те са привлечени от възможността да купят използвани дрехи на Chanel, Dior, Hermes, Givenchy или Christian Louboutin на най-големия автентичен пазар за препродажба на луксозни стоки в света", казва главният изпълнителен директор на PYMNTS Карън Уебстър. Според нея "умните търговци на луксозни стоки ще оставят в чужбина своето презрение" към демократизацията на своите марки и ще се опитат да привлекат млади клиенти от следващо поколение.
След като Оскар де ла Рента се гмурна във винтиджа, скоро и други ще последват примера й, прогнозира Уебстър. Те ще трябва да създадат свои "затворени пазари", които ще променят динамиката и честотата на търсенето и купуването на модни дрехи. Очаква се широко да навлиза плащането на вноски чрез кредити, които да предоставят достъп до скъпи покупки на повече хора.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай