В петък по обед в Зала 1 на областна администрация министрите Николай Събев и Гроздан Караджов дадоха пресконференция след среща с румънски чиновници, водени от румънския вицепремиер и министър на транспорта и инфраструктурата Сорин Гриндяну.
Първото нещо, което направи впечатление на част от журналистите, бе отсъствието на каквато и да било медия от северната ни съседка. Това до някаква степен показва за тежестта и значението, която са дали властите от ръмънска страна на тази среща.
На пресконференцията министър Караджов призна, че стартът на магистралата Русе- В. Търново се "отлага" неясно за кога.
Защото ...
Причините, които са изказали румънците, вече са го заявявали преди няколко години. Все още не е ясно къде точно ще бъде изграден прословутия мост, за да се определи точно откъде ще започне "прословутата" магистрала.
И ако според транспортния министър Николай Събев знаковия за трафика през "Дунав мост" терминал за товарни автомобили ще заработи с до края на юни, но за моста и за магистралата мъглата си остава...
И след като основният проблем за жителите на област Русе, за бизнеса, за региона от изключителна важност в годините е подобряване на инфраструктурата- изграждането на магистрален път и мост на Дунава. Друг е въпросът дали не може строителството на първия етап от магистралата да започне от Бяла към Русе...
Колкото до пускането на ферибота като начин за облекчаване на трафика по съществуващия мост - тук и след решението той да се пусне в експлоатация. И вчера не стана ясно някой дали и какво е говорил със собственика на терена от румънска страна /частният терен, който бе на Мука, сега го притежава най-богатия румънец Йон Николае/. Освен това- много различни цифри се търкалят в публичното пространство относно капацитета на РО-РО терминала- от 600 камиона за денонощие според министър Събев, през 200-240 на вече бившия областен управител Борислов Българинов до 150 от собственици на транспортни фирми и работещи на територията на граничната зона.
Дано темата за терминала да бе извадена единствено заради факта, че бе съобщена от министър Събев като символичен домакин на срещата, но голямата новина или по-скоро- липсата на новина за магистралата и за моста бяха НОВИНАТА.
Ето и всичко казано вчера откога се търкаля в медийното пространство и е било основа на българската и румънска администрации да общуват и чертаят светло бъдеще.
Впрочем- този път настина може да бъде по-различно- очакват се вече сериозни суми европейско финансиране.
----------------------------------------------
24.07. 2017 Г. Известни са мястото и сумата за изграждането на Дунав мост 3
1 370 000 са превозните средства преминали през Дунав мост от началото на годината,като за същия период на 2016 година техният брой е бил 750 000 – 760 000. Това стана ясно по време на проведената днес среща за изграждането на нов мост при Русе-Гюргево, който да реши трайно проблема с образуващите се големи задръствания в района на граничния пункт. Инициативата бе на областният управител Галин Григоров, а в работната среща участваха представители на български и румънски институции и 4-ма от 8-те русенски депутати.
27.07.2018 Изграждането на нов мост над река Дунав при Русе няма алтернатива, тъй като сегашното съоръжение не може да смогне на огромния трафик. Това заяви в интервю за бТВ областният управител Галин Григоров.
„За последните няколко години стотици фирми от региона – транспортни и спедиторски, фалираха заради невъзможността да минават за нормално време „Дунав мост”, посочи той.
По думите му регионът е изостанал инфраструктурно, като именно мостът е и причина трансграничните отношения с Румъния да не са на достатъчно добро ниво: „Ние сме щастливи, когато колоната е под 5-6 километра”.
2017 г. "Дунав мост" вече не може да поеме нормално трафика, който през последните години се е увеличил многократно. "Вярвам, че двете държави ще заложат построяването на втори мост между Русе и Гюргево", каза още Григоров.
20 декември 2019 В нормални дни, средно за денонощие, през моста в двете посоки преминават около 1600 камиона и около 2500 леки автомобила.
12.05 2015 г. Ферибот отнове ще свързва Русе и Гюргево обещават областният управител Стефко Бурджиев и заместникът му Явор Янчев-
02.01.2001 г Със заповед на министерството на транспорта и съобщенията е затворена фериботната линия Русе - Гюргево, съобщиха от администрацията на пристанище Русе. Всички автомобили трябва да пресичат границата само през Дунав мост. Причината за това решение е конфликтът между българския и румънския фериботни превозвачи "Комко" и "Мука".
Затварянето на русенското пристанище за фериботи е в отговор на блокирането за едно денонощие на тирове в средата на река Дунав на 18 декември 2000 година, заявиха от пристанищната администрация. От там изразиха надежда, че затварянето на линията ще продължи временно до изглаждане на противоречията....
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай