Чeтиридесет и пет автомобила стартираха в първата от днешните шест квалификационни серии за първия кръг от пистовия шампионат за годината. Той започва извън традициите на пистата Дракон, край пловдивското село Калояново и в календара за 2012 г. е записан като втора надпревара.
Пловдивчани се надяваха, че досегашният рекорд от 51 участница през 2011 г. в Търново ще бъде задминат, но през прегледа реално преминаха 46 коли, а до началото на квалификацията те останаха с един по-малко.
„Кажете, ако се случи нещо, недай Боже, с Росен Даскалов, който от федерацията или организаторите ще ми се разпише, че ще носи отговорността?”, зададе риторичен въпрос по време на брифинга с пилотите шампиона в групата до 1600 куб. см Геориг Пейчев (Ви и Джи Тим).
Проблемът възникна, след като русенецът Росен Даскалов се появи на пистата с две заявки, втората от които бе за участието му в същия този клас с автомобил от категорията на прототипите – с открит кокпит и без предпазна клетка над пилота.
Според регламентите, произведеният в Англия Радикал напълно отговаря на изискванията за сигурност на Международната автомобилна федерация (ФИА).
Да, но – възразяват пилотите – това при положение, че всички останали коли в серията са от същия клас. Разликата във височините на стандартните коли и откритият кокпит притесняват конкуренцията в групата (общо 25 състезатели).
Евентуален инцидент може да бъде много опасен и с висок риск за Даскалов. От друга страна направените регламенти през последната година и половина не предвиждат участието на коли от типа на Радикал.
Друга група от състезатели пък смята, че зад заплахата повечето пилоти, каращи коли до 2000 куб. см да заявят, че бъде ли допуснат русенеца до старт в тяхната серия – напускат, се крие сигурността, че ще бъдат победени.
Точността изисква да се каже, че първото правило на автомобилният спорт е сигурността, което накара едно – да има разгорещен брифинг преди старта, и, второ – да се търси компромисно решение.
Спортните комисари, чийто председател в това състезание е Стефан Хаджилуков, бяха поставени пред решаване на казус, в който всяка от страните (Даскалов и опонентите му) имаха железни аргументи.
Така се наложи решението да бъде взето от самия пилот, който ще се състезава извън серията, като целта на неговото участие е да направи рекламата на болида.
Русенецът, като представител на фирмата Радикал, разработва подобен вариант на състезателна кола, която, след хомологиране от страна на ФИА с национална хомологация, би оформила самостоятелен клас в пистовото първенство. Така Росен Даскалов ще получи твърди гаранции (с тях се ангажира председателят на комисията по безопасност към БФАС Георги Янакиев-мл.), че националната спортна власт ще гарантира във всеки от оставащите стартове, пилотът да има правото да показва колата между сериите на квалификациите.
Компромисът означава, че Даскалов ще се състезава единствено при автомобилите над 2000 куб. см, където от миналата година той участва с БМВ М5 в клас Е-Макс.
За старта на Калояново броят на заявените пилоти в групата е 10
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай