"Ще искам от вас нищо повече от труд, пот и сълзи!" С този цитат по Чърчил се обърна вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов към участниците в работното заседание за развитието на стратегическите инфраструктурни обекти и за новата програма за ремонт на пътищата. То беше излъчено на официалната фейсбук страница на вицепремиера и продължи четири часа.
Колкото до първоначалните амбициозни заявки на управляващите за изграждане на няколко нови моста над Дунав само за година, Гроздан Караджов днес посочи като "някакъв реалистичен срок" шест години и то, от дата на подписването на споразумение с Румъния за всеки един от тях, "ако не борим дълги съдебни обжалвания."
Става дума за мостовете Оряхово - Бекет, Никопол - Турну Мъгуреле, Русе - Гюргево и Силистра - Кълъраш. В най-напреднала фаза са разговорите с румънската страна за моста при Русе, който ще е и начало на магистралата Русе - Търново, но по него не се е стигнало до възлагане на инвестиционно проучване, стана ясно на заседанието. Караджов уточни, че за съоръженията трябва да се възложат проучвания да определят най-подходящите места за устоите им, за проектирането на конструкцията, да се направят отчужденията, като тези процеси могат да завършат след две години в най-добрия вариант, след което да се получи разрешение за строителство. По време на заседанието бе напомнено, че строителството на моста при Видин е отнело около четири години заедно с подходите от българска и румънска страна.
За проекта за тунела "Петрохан", който е дълъг почти 7 километра и ще бъде с магистрални габарити, се предвижда до 2026 г. да има разрешение за строеж, а предвид сложността му, евентуално през 2031 г. да има трасе по това направление от Дунав мост при Видин до столицата, като в този разчет влиза и изграждането на тунела. Финансирането все още е в подготвителен етап, като има визия той да бъде предложен за финансиране по инициативата "Три морета".
За магистрала "Черно море", която ще е дълга около 100 километра, при най-добро стечение на обстоятелствата може да се очаква до края на 2027 г. да бъдат преминати всички етапи, необходими за получаване на разрешение за строеж. Поне пет години ще са нужни за строителството на магистралата, от която ще има отсечки до курортните градове.
"Около 3 млрд. лева са необходими за трите проекта в цялост - за магистрала Русе - Велико Търново, за обходния път на Габрово с тунела под Шипка и за участъка от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. По новата оперативна програма "Транспортна свързаност" се очаква да получим 1,1 млрд. лева и за оставащите 1,9 млрд. лева ще трябва да се търси финансиране", каза регионалният министър.
Очаква се до 2030 г. магистралата Русе - Велико Търново да бъде завършена, а през 2028 г. да е готов един от най-наситените на пътни произшествия участъци Русе - Бяла, добави министър Караджов.
За магистрала "Струма" през Кресненското дефиле другата седмица ще се сформират три комисии от МРРБ и МОСВ, които едновременно ще работят по това кой от вариантите МОСВ ще съгласува за изпълнение с минимални вреди за природата, като не може да се дадат прогнозни срокове за изграждането на обекта, каза още министърът.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай