Малкият бизнес обикновено е натоварен със задачата да носи много дини под мишница, ако знаете точно как да го правите ще си спестите много главоболия. Въпреки че няма точно определение за малък бизнес моята гледна точка е, че неговите собственици са грабнакът на света. В Съединените щати собствениците на микро-бизнес са най-големият съюз на работодателите, 80% от всички американски компании са тези, в които работят по-малко от десет души. В много случаи малкият бизнес се състои от само един, двама или трима души.
Въпреки че някои собственици на малък бизнес могат да мечтаят да пароснат, много от тях знаят предимствата на това да останат малки, прости и гъвкави. Но най-големият недостатък на това е да се справяш с няколко неща сам.
По-големите компании имат счетоводни отдели, отдел по продажби, човешки ресурси, операции, поддръжка, правни, чиновнически и маркетинг отдели. В един малък бизнес това обикновено се върши от един човек. Къде е проблемът? Малко са хората, които може да изпълняват всички тези роли еднакво добре.
Ето защо, нека да разгледаме по-приоритетните области, с които трябва да се научат да се справят собствениците на малък бизнес.
Може би най-голямото предизвикателство за малките в бизнеса са продажбите и маркетинга. Ако сте интровертни личности, тази задача може да бъде трудна, но е силно необходима, ако искате вашия бизнес да оцелее.
Един отличен подход е да сформирате греда с други собственици на дребен бизнес. Така ще имате повече идеи на разположение на каква маркетингова стратегия да заложите и повече хора, които да отговарят за нея. Може да се събирате веднъж в седмицата, за да обсъдите детайлите и да разпределите задачите. Борбата с големите е трудна, затова щ е имате нужда от консолидирани усилия, които да ви помогнат. Така ще спечелите нови контакти и клиенти.
Очевидно е, че повече време трябва да бъде изразходвано в областта на маркетинга, ако бизнесът е малък, но по никакъв начин не трябва да спирате своите маркетингови усилия, ако бизнесът се развива добре.
След маркетинга, искам да подчертая необходимостта от развитие и усъвършенстване на цялостната стратегия. Това, за което говоря е обща стратегия за бизнеса, а не само за маркетинга. Трябва да анализирате глобални и локални икономически тенденции, глобални и местни политически тенденции и тенденциите в бизнеса, както и това, което прави вашата конкуренция. Вие също така трябва да разгледате вашите собствени силни страни и да разберета дали те са видими за потребителите.
На последно място, нека разгледаме счетоводството. За мнозина собственици на малък бизнес това е най-трудната част от задачата, освен ако нямат приятел-счетоводител. Най-добрата препоръка е да сключите договор със счетоводител на непълно работно време вместо да хвърляте всички документи в една кутия и накрая на месеца да се опитвате да се справите с хаоса. Ползите почти винаги надвишават разходите.
Винаги е добър момент да разпределите личните си отговорности и да решите какви действия са необходими за балансиране на вашата работа и засилване на позициите ви.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай