Четвъртък, 5 Декември 2024

Поне 4 години ще са нужни за завършването на магистрала ,,Хемус,, до Велико Търново

Публикация   05 Ян, 2022   /     akcent.bg   /     1162

През лятото на 2023 г. ще бъдат готови участъците до разклона на Ловеч и Плевен, а останалите участъци към Шумен ще се забавят.

   Още поне 4 години ще отнеме довършването на магистрала "Хемус" до Велико Търново. Това стана ясно от изказване на министъра на регионалното развитие Гроздан Караджов.

   Строителството на магистралата беше сред основните теми на първото заседание на парламентарната комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление. В отговор на въпрос от страна на Георги Георгиев, който е депутат от "Има такъв народ" и заместник-председател на комисията, Караджов очерта сроковете за довършване на различните лотове от трасето.

   По думите на министъра се очаква отсечката на магистралата между Боаза и пътен възел Дерманци да бъде довършена до края на април тази година. Би трябвало следващата отсечка, която стига до пътен възел "Каленик", да бъде довършена в рамките на тази есен. Според Караджов обаче този участък би бил нефункционален до юни 2023 година, когато се очаква да бъде завършен и лот 3 от магистралата, който се пресича с републикански път II-35, свързващ Ловеч и Плевен. В случай че и предходните части на "Хемус" бъдат завършени в срок, до лятото на следващата година тези два града ще имат чувствително подобрена транспортна свързаност със западната част на страната.

          Едни от основните трудности за довършване на цялата магистрала се пораждат от лот 4 и лот 5, които са от пътна връзка Плевен с Павликени. "По тези участъци се е работило, има свършени строително-монтажни работи, но те влизат в графата "незаконен строеж", това не са празни думи - това е факт", каза Караджов. Според него единственият начин извършените строителни дейности да се узаконят е чрез извънредно законодателство. В противен случай "ще трябва да налеем още пари върху тези десетки излети милиони", за да се премахнат незаконните строежи и да се строи наново.
 

   Подобен е и хоризонтът за лот 6. А при лот 7 и лот 8 от Велико Търново до Разград, няма извършено незаконно строителство, но за сметка на това министърът определи проектирането, извършено за тези участъци като "непрофесионално", което налага промени в трасето. За тези две отсечки също ще трябва да бъдат извършени нови процедури по отчуждаване, както и оценка за съвместимост с околната среда. А в най-изостанал етап е лот 9.

   За разлика от останалите участъци на магистралата лот 10, който свързва Търговище и Шумен, е проектиран и се изпълнява в рамките на закона, каза Караджов. Очаква се тази отсечка да бъде завършена към края на април или началото на май тази година.

    Източник: Капитал



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha