Всеки месец служителите в Офиса на НАП в Русе изпращат по интернет стотици съобщения до фирмите в региона на обявените при регистрацията им електрони адреси. С тях приходната администрация информира задължените лица най-вече за необходимостта в определени срокове да се уточнят различни факти и изпълнят дадени процедури за спазване на данъчно-осигурителното законодателство. Наблюденията показват, че само за 9 % от изпратените електронни писма, се връща потвърждение от фирмите, че са получени от тях. Обикновено в тези случаи търговците са облагодетелствани от информацията, отнасяща се, например, за възстановяване на суми или своевременно коригиране на сгрешена декларация.
В по-голямата част, обаче, умишленото пренебрегване на електронното съобщение от НАП е по две причини – известието е в ущърб на фирмата или нейният адрес в интернет не е актуален. Едва стотина за година са потвържденията от търговци, че са получили по интернет покана за връчване на АУАН, за подаване на декларация, чийто срок фирмата е пропуснала и това се санкционира или за внасяне на просрочени задължения към бюджета.
Другата причина за некоректност към приходната администрация е „случайното” пропускане от фирмите да я уведомят за промени в електронните си адреси. Според изменения и допълнения на Закона за ДДС от началото на 2010 г., всички регистрирани по него лица задължително трябва да посочат актуален електронен адрес за кореспонденция с НАП. За тези, които се регистрират за първи път, посочването на електронен адрес става с подаване на заявлението за регистрация. При промяна на електронния адрес в 7-дневен срок трябва да бъде уведомена приходната администрация, освен ако промяната е направена чрез заявяване за вписване в Агенцията по вписванията. На дружествата, които не посочват своевременно ефективно действащ електронен адрес за кореспонденция с НАП, може да им бъде отказана регистрация или да бъдат дерегистрирани по ЗДДС.
Когато се пренебрегнат електронните съобщенията от НАП, до адресатите се изпращат обичайните писма с обратна разписка, за които се правят значителни пощенски разходи. От следващата седмица служителите в Офиса на НАП в Русе започват проверки за актуалността на електронните адреси на фирмите от региона и на проявената коректност за обратна връзка при получаване на тях на известия от приходната администрация.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай