Понеделник, 23 Декември 2024

MetaFacebook- Марк Зукърбърг опитва да избяга от проблемите на компанията

MetaFacebook- Марк Зукърбърг опитва да избяга от проблемите на компанията
Публикация   29 Окт, 2021   /     akcent.bg   /     374

   Според учебниците по маркетинг ребрандирането на компания може да се прави по много причини. Без да претендираме за изчерпателност, в списъка попадат: отличаване пред конкурентите, навлизане в нови пазари или сегменти, еволюция към нещо по-голямо като организация или нужда от промяна на имиджа след PR криза.

   Технологичният гигант Facebook е на дни или най-много седмици от тази важна стъпка, която очевидно е още по-голяма за едно от най-разпознаваемите корпоративни имена в света. И тя определено е продиктувана от кръстоска от последните две причини, като е трудно да се отсече коя е водещата.

    Докато основателят Марк Зукърбърг ще се опита да убеди света, че промяната цели превръщането на групата в основен притегателен център на бъдеща технология, която може дори да замени смартфоните, всъщност Facebook иска да избяга и от многобройните скандали като разпространяването на дезинформация и злоупотреба.

Отделните платформи за общуване като "Фейсбук", "Уотсап" и "Инстаграм" няма да променят името си - промяната се отнася само за компанията майка. Подобна промяна имаше и компанията, създала "Гугъл", която от 2015 г. се нарича "Алфабет".

   В случая на "Фейсбук" промяната съвпада с репутационна криза след изтекли документи, според които компанията е знаела за токсичния ефект на "Инстаграм" за самочувствието на подрастващите, и след разкрития за високата търпимост към съдържание с насилие.

"Фейсбук" смени името си и вече се нарича "Мета" (допълнена)

© Reuters

Тя върви ръка за ръка с промяна и на логото - досегашното бяло F на син фон се заменя от син знак на бял фон, подобен на символа за безкрайност. Зукърбърг отбеляза по време на презентация като част от събитието "Фейсбук кънект", че промяната цели да демонстрира различните идентичности на компанията - тя не е просто собственик на едноименната социална мрежа, а има и други проекти.

    Промяната вече е видима на страницата на доскоро наричалата се "Фейсбук" компания, приела и новото лого, и новото име:

         "Мета помага да се изгради бъдеще, където хората имат повече начини да играят и да се свързват в метавселената. Добре дошли в следващата глава на социалното свързване." 

 

Тагове : MetaFacebook ,


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha