България е осма в ЕС по най-малко зарядни станции на 100 км

 България е осма в ЕС по най-малко зарядни станции на 100 км
Публикация   18:47     02 Окт, 2021 /     akcent.bg   /     699

   България попада сред страните в ЕС с най-малко зарядни станции на 100 километра, показва проучване на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA). Тя е сред десетте страни, в които няма дори по едно място за заряд на всеки 100 км ключови пътни участъци. Според АСЕА в страната има 0.8 станции, което и отрежда осмо място отзад напред по този показател.

   По-зле от България обаче е ситуацията в Литва и Гърция с по 0.2 зарядни на 100 км, Полша (0.4), Латвия, Румъния и Кипър с 0.5, и Естония с 0.7. Общото между тези страни е, че пазарният дял на електромобилите в общите продажби е под 3%.

   България, наред с Малта, е единствената страна, за която такива данни изобщо липсват, но вероятно показателят е под 0.5 на сто, колкото е в Кипър, да речем. Данните на "Пътна полиция" показват, че към края на август в страната са регистрирани 2666 електрически леки коли, при общо над 3.38 млн. В сравнение със същия месец на миналата година това е увеличение с 1031 броя, което може да се приеме за добра новина.

   Най-нагъсто са зарядните станции в Нидерландия - 47.5 на всеки 100 км, Люксембург (34.5), Германия (19.4), Португалия (14.9) и Австрия (6.1).

   Като цяло в 18 държави от ЕС има по-малко от 5 зарядни точки на 100 км път, като само в четири са налични повече от 10 зарядни устройства на всеки 100 км пътища.

   Изследването поставя под въпрос изпълнението на мисията "Fit for 55" на Европейската комисия, която предвижда до 2030 г. емисиите на въглероден двуокис, отделян от новите автомобили, да бъдат с 55 % по-малко в сравнение с нивата от 2021 г. Преди три години целта беше 37.5 на сто.

   За изпълнението на този показател европейските автомобилни производители ще трябва да пуснат на пазара милиони електромобили и зареждащи се хибриди. "Потребителите няма да могат да преминат към превозни средства с нулеви емисии, ако по пътищата няма достатъчно станции за зареждане и презареждане", коментира по този повод генералният директор на ACEA Ерик-Марк Хуйтема.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha