През 2019 г., Капитал представи "Експрес Сервиз" - наследникът на Локомотивния вагонен завод (ЛВЗ) в града и единственото предприятие за производство, поддръжка и разработка на чисто нови модели дизелови и акумулаторни локомотиви в България. Фирмата, която е индиректен наследник на една от най-старите български частни компании - заводът за поддръжка на влаковете по първата жп линия в страната, Русе - Варна, тази година отбелязва 155 години от създаването й през 1866 г.
Новото начало на компанията започва през 1998, когато бившият мениджър в ЛВЗ Анастас Колев събира част от освободения си екип в нова фирма след злощастната приватизация на огромния завод от времето на социализма. Днес тя продължава да се утвърждава в България и чужбина - една от маневрените им машини скоро ще поеме към депото на скоростните влакове TGV в Лион, Франция, а най-новият им, мощен и екосъобразен прототип от няколко месеца успешно работи в циментовия завод на "Холсим (България)" АД в Бели извор.
Отскоро компанията дори успява да се договори с БДЖ. Години наред услугите на "Експрес Сервиз" бяха игнорирани от държавната железница в полза на сенчести бизнес интереси, но фирмата, която зависеше напълно от бизнеса си в частния сектор, не се страхуваше да критикува БДЖ. Какво се промени в този период?
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай