Снимка: Акцент.БГ
Над 20 кораба и повече от 40 несамоходни плавателни съдове са блокирани за поредна година край Белене от неделя вече почти цяла седмица. Това носи на корабособствениците загуби за хиляди евро дневно, а на товародателите- проблем със сключените договори.
Причината. Според засегнати корабособственици това се дължи в случая на 2-3 заседнали кораба, а всички останали са на котва поради липса корабоплавателен път и замер, ина липсата на необходимия контрол от страна на натоварените с тази дейност институции. Кораби не спазват зададената за деня дълбочина на газене, опитват се да преминат с по-дълбоко газене и засядат, като по този начин и развалят и блокират фарватера.
Според кап. Иван Жеков, директор на "Морска администрация", проблемът не е еднозначен. Според него начините за преминаване на приткити участъци са три- единият е да се изчака пълноводие, другият- да се намери кран и да се претовари част от стоката. И третият, който явно продължава да се практикува, да се атакуват ниските участъци с дълбоко газене до засядане на плавателните съдове.
Контролът в този участък от българска страна трудно можело да се осъществи, тъй като той се водел румънска акватория.
Проблемът няма да се реши, докато не бъдат създадени контролни органи с представители от двете страни, коментира кап. Жеков, но пътреки че ежегодно се поставя този въпрос, това не се случва.
По споразумение с Румъния корабния път от Силистра до Сомовит- км 600 от делтата, се поддържа от българска страна, т.е. този участък. Впечатляваща е разликата от Сомовит срещу течението, за което се грижат румънските власти. Пътят там е обозначен и преминаването е безпроблемно.
Това си е Де жавю, коментират корабособственици ситуацията. И тя по никакъв начин не е промемена, след като миналата година АППД изрози милиони от дъното на Дунава за драгиране на пътя в този участък.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай