Десет декара бетонирана площадка могат да се превърнат в най-кратки срокове в буферен паркинг за камионите, излизащи от България през гранично контролно-пропускателния пункт при Русе. Мястото ще бъде на територията на „Свободна зона – Русе“ и на него ще могат да спират между 70 и 100 тира, като преди него ще бъде монтирано и електронно табло, което ще показва колко свободни места остават.
Това бе заявено от изп. директор на Свободна зона Никола Стефанов по време на провелия се днес форум „Консолидиране визията за просперитета на област Русе по ключови за бъдещето ѝ развитие въпроси“. Необходимите средства за изграждането на паркинга са осигурени от държавата. Те са в размер приблизително на 100 000 лева и паркингът би трябвало да започне да функционира от средата на следващия месец. Средствата може да бъдат от дружеството.
Възможност има и за по- голям паркинг пак на терени от 60 дка в Свободна зона, но те представляват и фирмално, и реално пасища. За да станат паркинги, ще са необходими поне две години, каза Стефанов..
Колкото до идеята за изграждането на буферен паркинг на бул. „България“, областният управител посочи за пореден път, че теренът, посочен от Община Русе не отговаря на необходимите условия. Според информация от Областното пътно управление, поискана от Българинов, създаденото преди време трасе като буферен паркинг, което всъщност е било тротоар, няма възможността да понася тежестта на товарни автомобили над 40 тона.
Ръководството на Областната администрация в крайдунавския град поиска още повече полиция на пътя между Русе и Бяла. Обмислят се и варианти за заислване на контрола относно натовареността на камионите. Това ще се случва чрез осигуряването на повече кантари на различни места в региона. Беше повдигната и темата за тол-таксите. Опасенията на кметовете на населените места от региона са, че второкласните и третокласните пътища могат да се превърнат в байпаси на първокласната пътна мрежа. Проблемът е в това, че тежките тирове могат да доведат до разрушаване на пътищата втори и трети клас и в последствие да няма средства за тяхното ремонтиране, поради липсата на толтакси за тях.
Заместник областният управител Синан Хебибов запозна присъстващите и с напредъка по възобновяването на фериботната линия между Русе и Гюргево, като по последни изчисления тя би трябвало да превозва между 240 и 280 каминона на денонощие общо в двете посоки.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай