Tази сутрин, в 06.54 часа товарен влак пътуващ с 32 вагона с дизелово гориво с общо тегло 2 437 тона от гара Дружба за гара Русе Север получава разпореждане от дежурния ръководител движение на гара Плиска да премине със скорост от 10 км/ч в участъка от гара Плиска до гара Хитрино, заради ремонт на железния път. На километър 124+300 машинистът вижда, че релсовият път е разединен и релсите се разминават една спрямо друга. Незабавно спира влака и уведомява дежурния влаков диспечер. На място прави снимки на състоянието на железния път, от които се вижда, че по време на ремонта са оставени несъединени релси, инструменти и други свързващи елементи на и около релсите. Със сигурност композицията щеше да дерайлира дори и при тази ниска скорост на движение. Не е ясно какви можеше да са последствията и щетите. След товарния влак се е движил пътнически влак от гара Каспичан за гара Русе.
В 07.37 часа влакът е получил разпореждане да се върне обратно в гара Плиска. Отговорност за състоянието на ЖП инфраструктурата носи Национална компания „Железопътна инфраструктура“. По данни, изнесени от служебния министър на финансите Асен Василев, в периода от 01.01.2019 г. до 31.04.2021 г, НКЖИ е получила общо 3,9 млрд. лв. от държавния бюджет за подобрение на ЖП инфраструктура.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай