Събота, 23 Ноември 2024

Информация за административното обслужване на граждани при издаване на български документи за самоличност

Информация за административното обслужване на граждани при издаване на български документи за самоличност
Публикация   07 Юли, 2021   /     akcent.bg   /     1735

Звената на сектор „БДС“ при ОДМВР - Русе ще съдействат на гражданите, които не притежават валидни документи за самоличност, да упражнят правото си на глас в деня на извънредните избори на 11 юли

   Във връзка с провеждането на избори за Народно събрание на 11.07.2021 г. и  големия брой лични карти,  чийто срок изтича през 2021 г. ОД МВР – Русе уведомява гражданите, че заявления за издаване на български лични документи може да се подават и преди изтичане на срока на валидност на притежаваните документи.

   Напомняме:

** За улеснение, гражданите могат да подадат заявления за лична карта и/или паспорт, във всяко звено „Български документи за самоличност“ на територията на област Русе  /в сектора в ОД МВР-Русе, РУ – Бяла, РУ – Две могили, РУ – Сливо поле и РУ – Ветово/, ако имат постоянен адрес на територията на областта. Готовите документи се получават от същото звено, където е подадено заявлението.

** Удължаването на валидността на личните карти и паспорти /съгласно разпоредбите на §10 ал.2 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за мерките и действията по време на извънредно положение/ се отнася само за тези от тях, чийто срок на валидност е изтекъл в периода от 13 март 2020 г. до 31 януари 2021 г. За срока на удължаването с 6 месеца, личните карти и паспорти са валидни идентификационни документи за самоличност в Република България, а в чужбина – при условията на реципрочност.

** Крайният  срок за подаване на заявление за подновяване на лична карта е 30 /тридесет/ дни, след датата на изтичане валидността на личната карта. При неспазване на срока за издаване на лична карта или подмяна на вече издадена, но с изтекъл срок на валидност, се налага глоба в размер от 20.00 /двадесет/ до 150.00 /сто и петдесет/ лева.

** Административното обслужване на гражданите в сектор "Български документи за самоличност" при ОДМВР-Русе, в звеното, което се намира в сградата на бул. Ген. Скобелев 49, се осъществява след предварително записан час на телефонен номер 082/88 22 88.

   Припомняме, че тази промяна в организацията на работа се наложи от 1 ноември 2020 година, във връзка с усложнената епидемиологична обстановка в страната, с цел да не се получава струпване на хора, както и да се намали времето за изчакване извън сградата /което е неприятно, особено при неблагоприятни метеорологични условия/.

   Създадената организация не е променена към момента и всички граждани, които желаят за подадат заявление за издаване на лична карта и/или паспорт, както и да получат готовите си документи, ще трябва да заявят/запишат предварително час за обслужване, като се обадят на телефонен номер 88 22 88 с код за град Русе 082, в работно време: понеделник – петък,  от 8.30 часа до 17.30 часа.

   Можете да планирате подаването на заявление до три месеца напред.

   Ако се налага подаване на заявление с такса за експресна поръчка ще бъдете приети без предварително записан час.

 



Коментари

  •     Павлина Петрова 

    Ако личната карта ми е изтекла преди 7 месеца, международния паспорт преди седмица и съм в Англия - има час за преиздаване след близо 6 месеца. Какво да правя, нормално ли е?

Коментирай

   captcha

Прочети още