Понеделник, 13 Май 2024

Информация за административното обслужване на граждани при издаване на български документи за самоличност

Информация за административното обслужване на граждани при издаване на български документи за самоличност
Публикация   08:06     07 Юли, 2021 /     akcent.bg   /     1577

Звената на сектор „БДС“ при ОДМВР - Русе ще съдействат на гражданите, които не притежават валидни документи за самоличност, да упражнят правото си на глас в деня на извънредните избори на 11 юли

   Във връзка с провеждането на избори за Народно събрание на 11.07.2021 г. и  големия брой лични карти,  чийто срок изтича през 2021 г. ОД МВР – Русе уведомява гражданите, че заявления за издаване на български лични документи може да се подават и преди изтичане на срока на валидност на притежаваните документи.

   Напомняме:

** За улеснение, гражданите могат да подадат заявления за лична карта и/или паспорт, във всяко звено „Български документи за самоличност“ на територията на област Русе  /в сектора в ОД МВР-Русе, РУ – Бяла, РУ – Две могили, РУ – Сливо поле и РУ – Ветово/, ако имат постоянен адрес на територията на областта. Готовите документи се получават от същото звено, където е подадено заявлението.

** Удължаването на валидността на личните карти и паспорти /съгласно разпоредбите на §10 ал.2 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за мерките и действията по време на извънредно положение/ се отнася само за тези от тях, чийто срок на валидност е изтекъл в периода от 13 март 2020 г. до 31 януари 2021 г. За срока на удължаването с 6 месеца, личните карти и паспорти са валидни идентификационни документи за самоличност в Република България, а в чужбина – при условията на реципрочност.

** Крайният  срок за подаване на заявление за подновяване на лична карта е 30 /тридесет/ дни, след датата на изтичане валидността на личната карта. При неспазване на срока за издаване на лична карта или подмяна на вече издадена, но с изтекъл срок на валидност, се налага глоба в размер от 20.00 /двадесет/ до 150.00 /сто и петдесет/ лева.

** Административното обслужване на гражданите в сектор "Български документи за самоличност" при ОДМВР-Русе, в звеното, което се намира в сградата на бул. Ген. Скобелев 49, се осъществява след предварително записан час на телефонен номер 082/88 22 88.

   Припомняме, че тази промяна в организацията на работа се наложи от 1 ноември 2020 година, във връзка с усложнената епидемиологична обстановка в страната, с цел да не се получава струпване на хора, както и да се намали времето за изчакване извън сградата /което е неприятно, особено при неблагоприятни метеорологични условия/.

   Създадената организация не е променена към момента и всички граждани, които желаят за подадат заявление за издаване на лична карта и/или паспорт, както и да получат готовите си документи, ще трябва да заявят/запишат предварително час за обслужване, като се обадят на телефонен номер 88 22 88 с код за град Русе 082, в работно време: понеделник – петък,  от 8.30 часа до 17.30 часа.

   Можете да планирате подаването на заявление до три месеца напред.

   Ако се налага подаване на заявление с такса за експресна поръчка ще бъдете приети без предварително записан час.

 



Коментари

  •     Павлина Петрова 

    Ако личната карта ми е изтекла преди 7 месеца, международния паспорт преди седмица и съм в Англия - има час за преиздаване след близо 6 месеца. Какво да правя, нормално ли е?

Коментирай

   captcha