Събота, 23 Ноември 2024

Арх. Иван Шишков: Строежът на „Хемус“ не е спрян, магистралата не е планирана цялостно

Арх. Иван Шишков: Строежът на „Хемус“ не е спрян, магистралата не е планирана цялостно
Публикация   02 Юли, 2021   /     akcent.bg   /     1067

    Строителството на АМ „Хемус“ не може да бъде спряно, защото не можеш да спреш нещо, което не е започнало. Това каза арх. Иван Шишков - съветник на министъра на регионалното развитие и благоустройството, в предаването  на Българска свободна телевизия „Студио Икономика” с водещ Нора Стоичкова. Той посочи, че от цялата останала за строеж магистрала има издадени разрешителни за строеж и се работи по три отсечки – между Боаза до пресичането пътя Плевен-Ловеч. За останалите участъци до Бухово, където се строи 15-километрова отсечка от магистралата до Шумен, няма одобрени проекти, няма издадени разрешителни за строеж и не е извършено отчуждаване на земите. Платени са само авансово големи суми пари.

    „Изключително назад е във времето тема проектиране“, обясни арх. Шишков. Той допълни, че за други  три отсечки във въпросния участък дори не се знае откъде ще мине магистралата и тепърва се правят плановете. „Никой не знае кога ще започне строителството, защото тепърва има да се правят проекти, отчуждаване на имоти и чак след това да се строи. Сега излизат и  казват, че регионалният министър ще спре строителството на магистралата. Какво да спре? То не е започнало, защото не е планирано“, категоричен бе арх. Шишков. Според него, основният проблем с „Хемус“ е, че не е планирана цялостно. 

   Арх. Шишков смята, че за да се ускори строителството трябва да се предприемат спешни действия. За целта трябва максимално бързо да се отчуждят имотите по трасето след разклона Плевен-Ловеч, за да се издаде разрешително за строеж. Отчуждението на имотите обаче е свързано с отношения с частни собственици. Той обаче посочи като интересен въпрос кой е собственик на земите под магистралата и даде пример, че при посещението на министър Комитова преди седмица в участък 6 от трасето, където строителна фирма бе навляза с тежка техника в частни имоти, но не е последвала реакция от собствениците. „Тази пасивност на собственика е интересна, предвид факта, че обикновено това е доста чувствителна тема, но нямаше реакция“, коментира той.

    Голяма част от ремонтите в София са в  действителност строежи, коментира още в предаването арх. Шишков. По думите му това се прави, за да се избегне изготвянето на нужните  проекти и последващо разрешение за влизане в експлоатация. „Докато това не  приключи, ние няма да знаем какво имаме под краката си в града и какво може да се случи.  Затова имаше и нещастен случай с убито дете от ток на шахта“, каза арх. Шишков.

   Той коментира и проблемите с презастрояването на София и протестите на граждани в различни части. По думите му една от причината за това е абдикацията на общината от ангажимента й да изгражда улици, зелени зони, детски градини и училища в новите квартали, независимо, че те присъстват в градоустройствените планове.  „Всички планове се одобряват от Столична община. Когато се приема един градоустройствен план, трябва да се предвиди бюджет за изграждането на такава инфраструктура. Въпросът е, че всичко се случва на парче, няма цялостна политика за изграждането на града. За действащия Общ устройствен план на София няма икономическа сметка, която да покаже колко пари трябва да отдели общината, за да се реализират зелени площи, булеварди. За  последните 10 години едва ли има отчуждени площи за озеленяване“, коментира той.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha