Тази година България е една от 19-те държави избрани да се включат в проекта The Grande Composition – кампания, организирана от William Grant & Sons. Проектът представя поредица от колаборации на бранда с артисти от различни страни, които са ключови пазари за компанията, като Южна Африка, Нигерия, Полша, Великобритания, Германия, Испания, Израел и ОАЕ.
Артистите ще покажат своите идеи за локален оригинален дизайн, превръщайки бутилката на Glenfiddich в шедьовър. По този начин компанията създава глобална колекция от творения на изкуството, които преплитат богатата история на марката с местната култура, оживени чрез всеки отделен артист.
Българското участие в проекта е представено от Костадин Кокаланов, калиграф и преподавател в Националната художествена академия. Основен мотив при изграждането на креативната концепция е глаголицата, на която Кокаланов представя съвременен художествен прочит. Стъпвайки върху разработки на проф. Васил Йончев, основоположник на академичното образование по шрифт и калиграфия, той създава художествена композиция, представяща динамиката на първата българска азбука и мистицизма на символите.
С изградената композиция се цели представянето на един съвременен прочит на оригиналния филигри модел, следващ основата на културно-историческия балкански символизъм, заложен в изграждането на глаголицата. Фокусът на цялата композиция е върху формата и геометричната логика на знаците и тяхната художествена стойност. За направата на опаковката са използвани модерни художествени материали, микс от петнадесет вида мастило, които в контакт с вода предизвикват „жива“ химическа реакция и като резултат постигат нюансите на „африканс�
�о злато“.
Глаголицата е напълно оригинална графична система, в която всяка буква отговаря на един звук. Нещо повече, в нея буквите за близки звукове имат сходни очертания. Затова големият български учен Петър Илчев нарича глаголицата най-съвършената графична система от древни времена до днес.
По данни, обявени от производителя към 2021 се очаква половината от световните потребители на луксозни стоки да са под 30 години. Тази нова порода млади глобализирани потребители, тотално предефинират понятията за лукс. Той вече не е просто притежаване, а преживяване и те са склонни да влагат средства в усещане, смисъл и завладяваща история.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай