Неделя, 22 Декември 2024

Необходим е агресивен подход за привличането на чуждестранни туристи

Необходим е агресивен подход за привличането на чуждестранни туристи
Публикация   18 Май, 2021   /     akcent.bg   /     481

Анелия Крушкова, бивш председател на Държавната агенция по туризъм

   Навсякъде по света туризмът е на колене. Затова основният приоритет на служебното министерство на туризма е да предаде посланието с помощта на съответните партньори в чужбина, администрации и дипломатически посолства, че България успя да неутрализира третата вълна на Covid-19. Това заяви Анелия Крушкова, бивш председател на Държавната агенция по туризъм, в ефира на предаването "В развитие".

   "Някой трябва да излезе и да каже ясно - ние в България преодоляхме тази криза, дори и да е моментно, сме способни да посрещнем чуждестранни туристи".

  Анелия Крушкова коментира, че в рамките на двумесечното си управление службният кабинет вероятно няма да може да засегне дългосрочни теми и проблеми в туристическия сектор, тъй като когато започва един сезон, той на практика е приключил.

    "В този ред на мисли Министерството на туризма следва да предприеме конкретни облекчения за сектора, както и конректни мерки, с които бихме могли да покажем на нашите партньори, че всъщност искаме те да бъдат наши гости".

   По думите на бившия председател на Държавната агенция по туризъм в началото на всеки разговор трябва да бъде поставена вярна и точна информация за предстоящия сезон, като например колко хотела ще отворят това лято, какъв ангажимент ще поемат и какъв пакет ще предлагат.

   "Договорите, които осигуряват големия брой туристи в България, се подписват обикновено зимата за лятото - може би сега е момента да помислим и за зимата".

   "Нашето поведение трябва да бъде агресивно към всички тези, които потенциално биха могли да бъдат наши гости", коментира Анелия Крушкова, пояснявайки, че това са най-вече граждани на съседните ни държави.

   "По-далечните пътувания в момента не са толкова реални. Масовите пазари, какъвто е руският, германският, британският, те досега трябваше да подпишат своите договори, което не се случи. Масовият брой туристи, които идват в България, не идват чрез индивидуални договори, а с чартъри".

   Според Крушкова все още не може да се каже дали българският туризъм е загубил руския пазар, тъй като в днешно време отношенията са доминирани от политиката.

   "Това е също една от задачите на сегашното правителство  - да направи съответните стъпки, с които да бъде стопен ледът между нашите страни. Не безплатни визи или други форми на облечение за руските туристи - единственото важно нещо е колко самолетни седалки ще разреши Русия за България".

   В края на разговора бившият председател на Държавната агенция по туризъм прогнозира, че следващата зима ще бъде изключително трудна.

    "Ако може с 30% всяка година да увеличаваме броя на туристите, то това би било една успешна политика".

 


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha