Понеделник, 23 Декември 2024

Магистралите "Струма" и "Хемус" могат за "изядат" високоскоростните пътища от Русе към В.Търгово и към Шумен?

Магистралите
Публикация   20 Апр, 2012   /     iNews.bg   /     294

Над 1,2 млрд евро ще погълнат двете автомагистрали, за друго пари може и да няма

   Разработената от Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) програма за следващия програмен период няма да може да бъде финансирана изцяло. Това каза Асен Антов, ръководител на Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" по време на конференция "Да изградим промяната. България: инфраструктура и проекти за растяща икономика на Страната". Общите средства, които ще бъдат налични през следващия програмен период до 2020 година от всички финансови източници - еврофондове, Европейска и Световна банка се очаква да бъдат около 3,5 до 4 млрд.евро. Годишно на инфраструктурния пазар ще се възлага работа за около 350-400 милиона евро, посочи Асен Антов.

   През 2009 бе направен задълбочен анализ от МРРБ с цел формулиране на приоритетите за следващия програмен период. Анализът бе готов през 2010 и в резултат на него бяха формулирани точни и ясни приоритети, а именно изграждането на 7-те магистрали. Това е една нова програма и общата й стойност надхвърля 4 млрд. Евро, заяви специалистът. Очаква се средствата от европейските фондове да не надвишат 2 млрд. евро, което означава, че ще могат да се финансират единствено най-важните проекти, а те са АМ "Струма" и АМ "Хемус", обясни Антов.

   Общата стойност на АМ "Струма" се очаква да възлезе на 1 млрд. евро, а на тази на АМ "Хемус" на над 1 млрд.евро.

  Основният източник в момента за финансиране са средствата от ЕС и то по програмите ОП"Транспорт" и ОП"Регионално развитие". По ОП "Транспорт" средствата са близо 1 млрд. евро, а по ОП "Регионално развитие са около 250 милиона.

   Интерес представляват и условията при, които се възлагат търговете за инфраструктурните проекти, коментира Антов.

   В момента се провеждат известни промени в начина, по който ще се търгуват инфраструктурните проекти особено по-големите, поясни той. Големите проекти ще се търгуват двустепенно, т.е с преквалификация. Това ще облагодетелства по-големите фирми. Друга промяна е, че в търговете започна да се върви от най-ниски цени към комплексна оценка на офертите, а за по-големите договори ще бъдат използвани международно признати договорни условия.

 

  Преди броени дни областниьт управител на Русе Стефко Бурджиев обяви, че започва проектирането на пътя Русе- Велико Търново. Повече от 7 години обществеността в крайдунавския град живее в очакване това да се случи и да се разшири познатия вече в цяла българия път- убиец Русе- Бяла. Кога и дали ще стартира проект на пътя Русе Шумен засега не е ясно, поне до края на този планов период- 2013 г.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha