Все по-масовото навлизане на електромобилите се приема като част от стъпките за решаването на проблема със замърсвянето на въздуха. Вече има големи компании, които дори обмислят спирането от производство на ДВГ, както на дизел, така и на бензин. Големи европейски градове възнамеряват да забранят движението на такива коли.
Не смятате ли, че България почти нищо не прави по отношение на изграждане на инфраструктура- зарядни станции и финансова подкрепа на онези, решили да закупят електрически автомобили, както е в цял свят?
Рано или късно и при нас ще стане така. Всъщност темата с електромобилите и колите на водородно гориво е застъпена в програмата на ВМРО за тези избори. Разглеждаме я в частта "Енергетика". Трябва да има целево подпомагане на този сектор, включително България да се намеси в производството на такъв тип автомобили. Имаме шанс да се включим в една от тези две ниши като иновативно производство.Макар и шеговито, ние имаме някакъв опит, макар и в производството на електрокари.
Нашето виждане е, че в случая не става въпрос за подход не само спрямо чистотата на въздуха, което също е важно, но и като възможност за балансиране на товарите в енергийната система. Вследствие на повечето електромобили би се повишила консумацията на нощната енергия предвид факта, че те ще се зареждат предимно вечер и през нощта.
Така темата за нови мощности за АЕЦ, за други енергоизточници /двете хидроенергийни съорежения при Никопол и при Силистра са забравени на практика/. Това са два проекта, чрез които ще се подобри коробаплаването по Дунава и ще се произвежда ел. енергия.
Създаденото допълнителон потребление ще натовари новите мощности, които ще бъдат балансирани през деня с ВЕИ, соларни и др. енергоизточници.
Русе е и един от областните центрове, където използването на електрически и други енконвенциални източници на енергия е факт. Достатъчно е да споменем Експрес сервиз, където се произвеждат маневрени електрически локомотиви за цял свят и намират все по-масово приложение. Русенският университет също има иновативни разработки, свързани с електрически и водородни двигатели. Факт са вече и първите в страната тежкотоварни автомобили на втечнен газ, които наскоро Булмаркет закупи. Компанията, както стана известно, ще строи и станции в страната, което ще развие и използването на този вид гориво.
И друга, съществена и важна тема, която касае всички- образованието и развитието му.
В началото на този мандат ние се разбрахме и корегирахме систамета "Парите следват ученика". Вече не броим учениците като "глави добитък", на които да плащаме. Първите стопкъ вече са направени- защитени паралелки. Освен качествено, трябва да имаме и полезно образование. Със 100 процента завъшващи мениджъри или програмисти, няма да има кой да произвежда, да шие или за строи. Професионалното образование продължава да бъде приоритет. Не е логично индустрията да харчи допълнително пари за квалификация, а образователната система да създава безработни.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай