Това става ясно от отворените ценови оферти в обществената поръчка за избор на строител на съоръжението.
Процедурата предвижда изграждането на участък с дължина 10,553 км, от които 7,6 км са ново строителство, а 2,9 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово - Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4,011 км.
Тунелът под Шипка ще е 3,22 км. Останалите 4 тунела са по-малки - съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 бр. армирани насипи, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н.
Предложения
ДЗЗД „Консорциум „ПСВТ“, в който влизат „Пътни строежи – Велико Търново“ АД, „Хидрострой“ АД и „Пътинжеренигстрой-Т“ ЕАД, предлага да изгради съоръжението за малко над 358 млн. лева с включено ДДС.
Малко по-висока цена – 359,61 млн. лева, предлага обединение „Шипченски проход“ с участници „Трейс Груп Холд“ и „Алве Консулт“.
ДЗЗД „Тунел Шипка“ с водещ партньор турската „Доуш Иншаат Ве Тираджет“ и български партньори „Виа Конструкт Груп“ и „Виа План“ оценява строителните дейности на почти 377 млн. лева с ДДС.
Обединението „Геопът Шипка“ с участници „Геострой“ АД и „Пътстрой предлага най-висока цена – малко над 417,5 млн. лева с ДДС.
За тунела
Тунелът под вр. Шипка, който е част от обхода на Габрово, ще се намира на 1 км западно от прохода Шипка и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната в област Стара Загора. Той ще бъде с две ленти за движение, две водещи ивици и два тротоара.
Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 1 280 календарни дни или близо 3 години и половина.
Основните транспортни направления, които ще обслужва са: Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).
Проектът ще бъде предложен за финансиране от новата оперативна програма програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г.
Проектът има дълга история, която започва още в края на ХIХ век. Строителството започва през 2013 г. с изграждането на обхода на Габрово, но закъсня много заради обжалвания, свързани с околната среда. Забави се и идейният проект на самия тунел, който беше готов чак през 2018 г.
Консорциум с участници „Пътни строежи-Велико Търново“ АД, „Хидрострой“ АД и „Пътинжеренигстрой-Т“ ЕАД най-вероятно ще строи тунела под вр. Шипка.
Това става ясно от отворените ценови оферти в обществената поръчка за избор на строител на съоръжението.
Процедурата предвижда изграждането на участък с дължина 10,553 км, от които 7,6 км са ново строителство, а 2,9 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово - Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4,011 км.
Тунелът под Шипка ще е 3,22 км. Останалите 4 тунела са по-малки - съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 бр. армирани насипи, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н.
Предложения
ДЗЗД „Консорциум „ПСВТ“, в който влизат „Пътни строежи – Велико Търново“ АД, „Хидрострой“ АД и „Пътинжеренигстрой-Т“ ЕАД, предлага да изгради съоръжението за малко над 358 млн. лева с включено ДДС.
Малко по-висока цена – 359,61 млн. лева, предлага обединение „Шипченски проход“ с участници „Трейс Груп Холд“ и „Алве Консулт“.
ДЗЗД „Тунел Шипка“ с водещ партньор турската „Доуш Иншаат Ве Тираджет“ и български партньори „Виа Конструкт Груп“ и „Виа План“ оценява строителните дейности на почти 377 млн. лева с ДДС.
Обединението „Геопът Шипка“ с участници „Геострой“ АД и „Пътстрой предлага най-висока цена – малко над 417,5 млн. лева с ДДС.
За тунела
Тунелът под вр. Шипка, който е част от обхода на Габрово, ще се намира на 1 км западно от прохода Шипка и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната в област Стара Загора. Той ще бъде с две ленти за движение, две водещи ивици и два тротоара.
Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 1 280 календарни дни или близо 3 години и половина.
Основните транспортни направления, които ще обслужва са: Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).
Проектът ще бъде предложен за финансиране от новата оперативна програма програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г.
Проектът има дълга история, която започва още в края на ХIХ век. Строителството започва през 2013 г. с изграждането на обхода на Габрово, но закъсня много заради обжалвания, свързани с околната среда. Забави се и идейният проект на самия тунел, който беше готов чак през 2018 г.
Най-краткият път между Северна и Южна България все пак ще бъде построен - за почти половин милиард лева.
И това ще бъде истинско строително чудо. За избор на строител на тунела под Шипка оферти са подали четири консорциума, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".
Най-ниската предложена цена за съоръжението с дължина 10.553 км, от които 7.6 км ново строителство, е 358 млн. лв. с ДДС.
Тунелът под връх Шипка ще се намира на 1 км западно от прохода Шипка и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната в област Стара Загора. Той ще бъде с две ленти за движение, две водещи ивици и два тротоара, допълва Марица.
Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 1280 календарни дни, или близо три години и половина.
Съоръжението има ключова свързваща роля. Основните транспортни направления, които ще обслужва, са: Русе - Велико Търново - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа) и Оряхово - Севлиево - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа).
Строителството на тунел под Шипка се планира да премине през територията на национална защитена територия с вековни гори - Природен парк "Българка". Проектът бе обжалван от природозащитници както в България, така и пред Европейската комисия, но безрезултатно.
Копирано от standartnews.com
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай