Китайският технологичен гигант "Хуауей" (Huawei Technologies Co Ltd) планира да произвежда електрически превозни средства под собствена марка и може да пусне някои модели през тази година, съобщи "Ройтерс", позовавайки се на четири свои източника. Най-големият производител на телекомуникационно оборудване в света проучва възможностите за подобна стратегическа промяна заради санкциите на САЩ, допълва агенцията. Но засега повечето налична информация е за изработване на оборудване за електрически автомобили, а не на цял модел.
Компанията води преговори с държавната Changan Automobile и други производители на автомобили, за да използва техните заводи за производство на електрически коли, според двама от запознатите с хода на събитията.
"Хуауей" също разговаря с подкрепената от Пекин BluePark New Energy Technology на BAIC Group за производство на електромобили, е казал пряко запознат с въпроса източник.
Планът предвещава потенциално голяма промяна в посоката на "Хуауей" след близо две години американски санкции, които ограничиха достъпа до ключови вериги за доставки, принуждавайки компанията да продаде част от бизнеса си със смартфони, за да запази марката жива.
"Хуауей" беше поставена в черен списък на търговията от администрацията на Тръмп заради опасения за националната сигурност. Много ръководители на индустрията виждат малък шанс забраната за продажба на американски технологии и чипове за милиарди долари на китайската компания да бъде отменена от Джо Байдън.
Говорител на "Хуауей" е отрекъл компанията да планира или произвежда електромобили със собствена марка.
"Хуауей" не е производител на автомобили. Въпреки това, ние се стремим да бъдем доставчик на технологии за коли, позволявайки на производителите на оригинално оборудване да произвеждат по-добри превозни средства."
Компанията е започнала вътрешно проектиране на електромобили и се е свързала с доставчици в Китай, с цел официално стартиране на проекта още тази година, са съобщили трима от източниците.
Новите санкции на САЩ за чиповете за "Хуауей" бавно задушават компанията. Така че има смисъл тя да се насочи към сегмент, който използва по-малко чипове, за да поддържа дейността си. Дан Уанг, технологичен анализатор в Gavekal Dragonomics
Китайските технологични фирми засилват фокуса си върху електромобилите на най-големия световен пазар, тъй като Пекин силно популяризира по-екологичните превозни средства като начин за намаляване на хроничното замърсяване на въздуха.
Очаква се продажбите на нови енергийни превозни средства (NEV), включително напълно електрически, хибридни и такива с водородни клетки, да съставляват 20% от годишните продажби на автомобили в Китай до 2025 г.
Прогнозите за индустрията показват, че продажбите на NEV в Китай ще са 1.8 млн. единици тази година спрямо около .3 млн. през 2020
Амбициозните планове на "Хуауей" да произвежда собствени автомобили я нареждат до редица азиатски технологични компании, които направиха подобни съобщения през последните месеци, включително Baidu Inc и Foxconn.
В САЩ "Амазон" и "Алфабет" също разработват подобни технологии или инвестират в стартъпи за автономни автомобили.
"Хуауей" от години разработва технологии за електромобили, включително софтуерни системи, сензори и 5G комуникационен хардуер. Компанията има партньорства с Daimler AG, General Motors Co и SAIC Motor за съвместно разработване на интелигентни автомобилни технологии и ускори наемането на инженери за авто технологии от 2018 г. насам.
Тази седмица "Хуауей" е получила най-малко четири патента, свързани с електромобили, включително методи за зареждане между електрически превозни средства и за проверка на състоянието на батерията, според официалните китайски патентни документи.
Навлизането на пазара на електромобили в момента е отделно от съвместната компания за интелигентни превозни средства, която компанията съоснова заедно с Changan и производителя на батерии CATL през ноември, съобщиха двама източници.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай