Публикация 21 Дек, 2020 / akcent.bg / 3380 Сделката е извършена чрез дъщерното дружество „Прима ойл“ ЕООД
Броени дни след като бяха доставени два броя съвременни високотехнологични електрически локомотиви SIMENS Smartron, Булмаркет придоби владението върху бившия Локомотивен и вагонен завод.
Сделката е извършена чрез дъщерното дружество „Прима ойл“ ЕООД и е финализирана на 14-ти декември тази година.
„Инвестиционния интерес на дружеството към емблематичния за град Русе завод възникна след като оценихме световното и в частност европейското развитие на железопътните превози, нарастващото значение на надеждността на предлаганите услуги и съществуващият дефицит на този пазар“ сподели собственикът на компанията Станко Станков.
Надеждността и качеството на железопътните превози се оценяват все по-високо от товародателите и този процес на осъзнаване бе ускорен в условията на пандемия. На преден план излизат все повече аргументи в подкрепа на това твърдение. Дружеството оперира с около 300 собствени и 300 наети вагони. Европейските норми за железопътен транспорт предвиждат поетапно извеждане от експлоатация на старите вагони, които конструктивно не могат да достигат скоростта на новите трасета.
В същото време съществува недостиг на нови вагони, за да се откликне на всички заявки на товародателите, а част от експлоатираните се спират периодично за извършване на необходимите по закон прегледи и ремонти. Това спиране понякога е прекалено дълго, поради липса на достатъчен ресурс както на българските, така и на международните фирми, оторизирани да извършват тази дейност. Това обстоятелство надделя при вземането на решение за изграждане на собствена база за ремонт на вагони. Първоначално идеята бе да задоволим своите потребности. След проучване на необходимостите на партньори установихме, че дейността би могла да бъде разширена да покрие по-широк спектър от услуги в ремонтната дейност. В преговори сме и с утвърдени международни компании за производство на нови вагони за различни видове товари, коментира сделката управигтелят на Булмаркет Станко Станков.
„Насочихме се към съществуващия имот на бившия Локомотивен и вагонен завод в гр.Русе, тъй като това е било емблематично за града предприятие. Неговата история датира от 1866г., времето на построяването на първата железопътна линия в България. Макар състоянието на имота да е по-подходящо за снимки на сцени на ужасите, ние го избрахме пред възможността да построим нов завод на гола поляна. Една от важните причини е, че искаме да съхраним над 160 годишната история на предприятието и да развиваме дейността си в съвременната реалност с нови технически и технологични решения.
В същото време от финансова гледна точка това е един изключително подценен актив, който си заслужаваше да придобием и го направихме с инвестиционна цел, коментира .
Възложихме извършването на консруктивно обследване на сградите, след което ще преценим кои от тях ще бъдат ремонтирани и съхранени и кои от тях са оценени като опасни за обитаване и негодни за възстановяване. Местонахождението на терена, съществуващата шосейна и железопътна инфраструктура го правят изключително атрактивен за развитие на складово логистична дейност, ремонтна дейност и леки производства.
Предстои изготвянето на ПУП и обособяване на отделни части, които ще бъдат предложени за ползване под наем или продажба.“ - споделиха още от дружеството.
---------------------------------------------------------------------------------
Синдикът на „Локомотивен и вагонен завод” ЕАД гр.Русе в производство по несъстоятелност Драгомир Григоров обявява, че 20.11.2019 г. че приема ПРЕДЛОЖЕНИЯ ЗА ПРОДАЖБА ЧРЕЗ ПРЕГОВОРИ С ПОТЕНЦИАЛНИ купувачи на цена, не по-ниска 4 200 000 /четири милиона и двеста хиляди/ лева.
------------------------
Локомотивният и вагонен завод (ЛВЗ) в Русе е официално обявен във фалит на 16.07.2012
Едно от най-старите русенски промишлени предприятия ЛВЗ бе обявен във фалит от 14 юли. Това съобщиха от „Железопътна инфраструктура - Холдингово дружество" АД, чиято собственост е предприятието.
“Локомотивен и вагонен завод” – ЕАД гр. Русе(ЛВЗ) е създаден през 1866 г. за извършване на ремонт на подвижния железопътен състав, доставен за обслужване на първата ЖП линия в България и на Балканите Русе-Варна.
----------
Сoбcтвeници нa зaвoдa Peй xoлдинг paзпpocтpaниха инфopмaция cpeд бизнeccpeдитe, чe ca гoтoви дa ce paздeлят cъc зaвoдa. Πpeдпpиятиeтo paзпoлaгa c oĸoлo 170 дĸa, oт ĸoитo 75 дĸa ca пoĸpитa плoщ - цexoвe, cĸлaдoвe, paзлични xaлeтa и пocтpoйĸи, пoвчeтo oт ĸoитo ca c ĸoлoвoзи. Зaвoдът e cъздaдeн пpeз 1866 г. ĸaтo peмoнтнa paбoтилницa "Tpaĸциятa" нa пъpвaтa жeлeзницa y нac Pyce - Bapнa. Πpeди 1944 г., a и cлeд тoвa, ЛBЗ пoлyчи иcтинcĸoтo cи paзвитиe и бe eднa oт бaзитe нa дъpжaвaтa, ĸъдeтo ce извъpшвaxa ocнoвни peмoнти нa лoĸoмoтиви в cтpaнaтa. B зaвoдa бяxa зaaнгaжиpaни oĸoлo xилядa pyceнци.
.... Cлeд дeмoĸpaтичнитe пpoмeни пpeди 15-инa гoдини бъдeщeтo нa Лoĸoмoтивнo-вaгoнния зaвoд cтaнa нeяcнo, нo тoй бeшe пpимaмлив зa пpивaтизaция зapaди гoлeмитe cи тepeни и пpoизвoдcтвeни плoщaдĸи. ЛBЗ бe oбocoбeнa чacт oт HK БДЖ и бe пpoдaдeн пpeз пepиoдa oĸтoмвpи - дeĸeмвpи 1999 г. чpeз ĸoнĸypc нa "Джoнyил Keйбъл" AД - Coфия /представлявано от Цветелина Кънчева и Георги Христов зa 5 900 000 лeвa. Aнгaжимeнтът зa инвecтиция нa нoвия coбcтвeниĸ нa зaвoдa бe в paзмep нa 1 650 000 лв. Ho нa пpивaтизиpaния зaвoд нe пoтpъгнa, пopъчĸитe нaмaляxa. Cлyжбaтa нa cъдия-изпълнитeлитe ĸъм Pyceнcĸия paйoнeн cъд дopи нaпpaви oпиc нa имyщecтвoтo нa зaвoдa. Πpoцeдypaтa e пpeдпpиeтa cлeд cъдeбeн иcĸ нa нeпoлyчили oт няĸoлĸo мeceцa тpyдoвитe cи възнaгpaждeния oт 300 дo 1000 лв. oĸoлo 50 paбoтници и cлyжитeли. Toгaвa cтaнa извecтнo, чe нeдвижимoтo имyщecтвo вeчe e билo зaпopиpaнo oт бългapcĸa бaнĸa ĸpeдитop, a движимoтo имyщecтвo e изпoлзвaнo ĸaтo ocoбeн зaлoг зa пoлyчaвaнe нa ĸpeдит.
----------
35.7 млн. лв. е началната цена за целия завод в Русе - 13 октомври 2011 г. Същата година заводът спира напълно работата си, а остава борчове от 23 млн. лева
....ОББ е обявила за продажба "Локомотивен и вагонен завод" - Русе, заради просрочен дълг от 33 млн. евро, съобщиха от Железопътна инфраструктура- Холдингова структура, който е собственик на завода от 2006 г.. Освен това банката е запорирала сметките на ЛВЗ и на други дъщерни дружества на контролираният от Васил Божков холдинг отново заради същия кредит.
Публичната продажба на имоти и активи на ЛВЗ - Русе, е започнала на 3 октомври и ще тече в продължение на месец до 3 ноември. За продажба е обявен целият завод при начална цена 35.707 млн. лв., става ясно от регистъра на Камарата на частните съдебни изпълнители.
https://akcent.bg/?i=49122
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай