Понеделник, 23 Декември 2024

IVECO BUS отбелязва 125-годишнината на легендарния завод

 IVECO BUS отбелязва 125-годишнината на легендарния завод
Публикация   20 Дек, 2020   /     akcent.bg   /     524

Дом на историческите компании Sodomka и Karosa, Високе Мито е ориентир в бранша и има дългогодишна традиция да произвежда междуградски автобуси още от създаването си преди 125 години.

  С повече от 3800 служители, плюс 1700 подизпълнители, той е един от най-големите работодатели в Чехия и Източна Европа, както и най-големият производител на автобуси в Европа, с повече от 4 000 превозни средства годишно.

   Честването на 125-ата годишнина е преди всичко възможност да се подчертаят иновациите, постигнати от Йозеф Содомка-младши и неговите наследници. Оригиналните технически решения се превърнаха в основата на нови гами и модели автобуси, много от които са световно известни и приветствани от поколения пътници. Нека си припомним петте ключови модела, родени в завода на IVECO BUS Vysoké Mýto:

       Škoda 706 RTO

  Въпреки че първият автобус напуска местната фабрика през 1928 г., производството на автобуси започва с пълна сила едва през 50-те години. По това време основната програма на завода Vysoké Mýto е производството на моделите Škoda 706 RO, разработени в Млада Болеслав. От 1956 г. той е последван от модела Škoda 706 RTO, един от дизайнерските символи на Чехословакия през 60-те години. През 1960 г. заводът прави първия съчленен автобус в Чехословакия. По време на серийното производство до 1971 г. са проектирани 14 969 автобуса за градски, междуградски и международен транспорт.

            Karosa Š 11
От 1965 г. производството на автобуси от серия Š 11 постепенно продължава да се развива в Karosa. Изключителната характеристика, произтичаща от факта, че цялото превозно средство се състои от шест основни сглобяеми панела, издигна този продукт до водеща позиция в глобален мащаб. Общо заводът е произвел 26 769 Š 11 автобуса.

    Karosa 700
Успешните и популярни "ŠM" са заменени от новата гама 700, при производството на която е използвана и панелна конструкция. Иновацията обаче се състои в преместването на двигателя и трансмисията зад задния мост. От началото на серийното производство през 1981 г. до края му през 1999 г., общо 37 166 от всички видове превозни средства от този диапазон са напуснали завода.

   Кarosa 900
След приватизацията на компанията през 1993 г., Karosa започва разработването на нова продуктова гама 900. Най-важният модел на Récréo е първият автобус, който има значително влияние върху западните пазари, особено във Франция, Германия и Италия. Благодарение на навлизането на серията 900 на нови пазари, производството на тези автобуси се е утроило между 1995 и 2006 г. Произведени са общо 13 071 автобуса, почти половината от които са изнесени за Франция.

    Crossway
Началото на производството на гамата Crossway датира от 2006 г., и тя постепенно се превръща в най-успешния междуградски автобус с над 45 000 продадени бройки. Превозните средства, предназначени за градски или междуградски транспорт, имат вграден шестцилиндров двигател Iveco, заедно със скоростна кутия ZF или VOITH. По-голямата част от автобусите от Vysoké Mýto отиват за износ в повечето европейски страни, а тази гама е успешна дори и в Африка.

Тагове : IVECO BUS ,


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha