„Дългоочакваният проект за изграждането на АМ „Русе - Велико Търново“ стартира с обществената поръчка за определяне на изпълнители за изработване на технически проекти и строителството на първите 75,6 км. От новата автомагистрала зависи бъдещето на Северна България, привличането на класни инвеститори и най-вече намаляването на жертвите на пътя по настоящото трасе“, заяви Пламен Нунев по повод обявената преди дни тръжна процедура, която включва две обособени позиции. В първата е участъкът от Русе до Бяла, а във втората обходния път на град Бяла.
Проектното трасе на автомагистралата е общо 132,84 км и е разделено на три участъка: Русе - Бяла, обход на град Бяла и Бяла - Велико Търново.
Автомагистралата ще започва на 3 км източно от Дунав мост при гр. Русе, при пътния възел с път II-21 Русе - Силистра, и ще достига до град Дебелец, където трафикът ще се разделя в посока Прохода на Републиката и прохода Шипка.
„Причината да се работи активно за по-добрата свързаност на Северна България с останалата част на страната е в приоритетите на Министерски съвет с министър – председател Бойко Борисов, подкрепени и от нас, народните представители. По този начин ще се осигури не само подобряване на средата за развитие на бизнеса, ще се създадат нови работни места, а оттам и по – висок жизнен стандарт за гражданите“, заяви Нунев. Той припомни, че тече последния етап от основната рехабилитация на главен път I–5 Русе – Бяла. „Идеята е алтернативният път на магистралата да бъде винаги в много добро състояние, за да се ползва от жителите на общините Борово, Иваново, Бяла, Две могили и др. По този начин те няма да се налага да плащат такси, за да се придвижват по магистралата“, заяви още народният представител.
В същото време, на цялото трасе от 132,84 км се предвижда изграждането на редица големи съоръжения - 22 моста и виадукта, с обща дължина близо 15 км и 3 тунела по лявото платно и 2 по дясното в участъка Бяла - Велико Търново. Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще се осъществява чрез 18 пътни възела. Достъпът до земеделските земи ще е чрез 12 селскостопански надлеза и 9 селскостопански подлеза. Ще се изградят и 8 площадки за отдих, разположени двустранно на трасето.
Строителните работи ще започнат от участъците с най-интензивно движение, каквото е трасето Русе - Бяла. „Знаете, че в момента първокласният път е един от най-натоварените и с висока концентрация на тежки пътни инциденти. С изграждането на магистралата броят на катастрофите по направлението ще намалее, тъй като движението ще бъде разделено в две отделни пътни платна, а транзитният трафик ще бъде изведен от населените места“, коментира още Пламен Нунев.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай