Социалните мрежи не са подходящи места за водене на значим обществен дебат; а в борбата с дезинформацията трябва да се прилагат ясни критерии и да има отпор и на дипломатическо ниво.
Това коментираха експерти по време на заседание на специалната Комисия срещу външни намеси във всички демократични процеси в ЕС (INGE) на Европарламента.
Пьотр Померанцев е изследовател в университета "Джонс Хопкинс" и Лондонската школа по икономика и автор на две книги, посветени на руската дезинформация и пропаганда: Nothing Is True and Everything Is Possible and This Is Not Propaganda.
Много съм окуражен от Плана за демокрацията на еврокомисар Вера Йоурова, посочи той.Това е структурираното мислене.
Той препоръча надзор на частните компании, които са превзели публичната сфера, за да може онлайн дебатът да се върне към сфера, в която един човек наистина има един глас, вместо множество пропагандни акаунти да разпространяват в голям мащаб лъжливо или сеещо разделение съдържание.
Веднъж даде ли се дефиниция на това що е то дезинформация, сочи Померанцев, ще може да се предприемат действия и на дипломатическо ниво. "Сега говорим за "руска намеса". Какво значи това? Нищо не значи. Веднъж дефинираме ли информационната агресия, можем да предприемем пропорционални дипломатически действия."Пенсионерският проблем
Джеймс Бол, председателят на Бюрото за разследваща журналистика - организация с идеална цел, която прави разследвания в обществен интерес - припомни за "пенсионерския проблем": фактът, че е много трудно да се различи фейсбук акаунта на средния британски пенсионер от пропагандна регистрация, създадена единствено с цел да разпространява противоречиви послания. Хората споделят своите мнения, някои правят това по 14 часа дневно и редуват крайнодесни послания, носталгични спомени и снимки със сладките си внучета, отбеляза той.
Според Бол най-важното е да се промени бизнес моделът на големите медии, които сега трябва да разчитат на възможно най-голям брой кликове на възможно най-ниска цена; да се увеличи количеството на качествената журналистика и да се демонстрират ползите от нея. Също така социалните мрежи да променят алгоритмите си така, че да не тласкат хората към максимална активност и да не превръщат обществения дебат в надвикване.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай