Петък, 22 Ноември 2024

Всички електроуреди с нов енергиен етикет от март 2021

 Всички електроуреди с нов енергиен етикет от март 2021
Публикация   13 Ноемв, 2020   /     akcent.bg   /     571

    Нов енергиен етикет ще е от помощ на потребителите в избора на ефективни електроуреди. Промяната ще се осъществява поетапно, като първите групи електроуреди ще бъдат преетикетирани през март 2021 г. във всички държави от ЕС, съобщиха от Черноморски изследователски енергиен център.

   От 1 март 2021 г. влизат в сила новите изисквания на Европейски съюз, с които се въвежда и новият етикет за енергийна ефективност. Според вътрешните прогнози на Европейската комисията общите икономии на енергия от новите етикети до 2030 г. ще възлизат на 38 TWh на година, което се равнява на годишното потребление на електроенергия на Унгария, уточняват от изследователския енергиен център.

   Първоначално новите етикети ще бъдат въведени при продуктовите групи: съдомиялни машини; перални машини и комбинирани перални със сушилня; хладилни уреди; телевизори и електронни екрани.

   Освен подобрен дизайн, новият етикет ще съдържа преобразувана и единна за всички продукти енергийната скала с класове А-G, вместо досегашните означения от А+++ до F. Запазва се настоящото цветово обозначаване от тъмно зелено (най-ефективни) до червено (най-малко ефективни). За потребителите е важно лесно да разчитат информацията от етикета, тъй като разликата дори между два класа (например C и E по новата скала) за комбинирана пералня със сушилня, например, може да спести около 600 лв. от разходите за електроенергия на домакинството за 10 години, посочват от Черноморски изследователски енергиен център.

   Сред промените е добавеният QR код в горния десен ъгъл на етикета, отвеждащ към единна за ЕС продуктова база данни (EPREL), която ще предоставя допълнителна информация за характеристиките на продукта. Енергийните етикети на всеки вид продукт ще показват не само консумацията на електроенергия, но и друга информация - както свързана, така и несвързана с енергията - чрез интуитивни пиктограми, които позволяват да се сравняват продуктите и да се осъществява по-добре информиран избор при закупуване на домакински уреди: брой пиксели, капацитет за съхранение, излъчван шум и др.

Тагове : електроуреди ,


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha

Прочети още