Microsoft обяви, че ще предприеме "нови стъпи в битката с дезинформацията". За целта софтуерният гигант е направил интелигентен алгоритъм, който да помага на хората да разпознават фалшивите новини и клипове, съобщава компанията в своя блог.
"Дезинформацията идва в много форми и няма една технология, която да може да реши проблема и да помогне на хората да дешифрират кое е истинското и точното", пише компанията. Затова тя сега представя две технологии.
Първата е Microsoft Video Authenticator. Тя може да анализира снимки и видео и ще даде оценка в проценти каква е вероятността въпросното съдържание да е манипулирано. За клиповете се показват проценти в реално време, което да помогне на потребителя да прецени дали целият клип или само части от него са манипулирани. Програмата разчита на изкуствен интелект, който да разпознава т.нар. deepfake видео. Това е видео, в което лицата в кадъра са променени и то представя конкретен човек в нереална среда, изказвания или поведение.
Microsoft уточнява, че приложението не гарантира 100% точност на разпознаването. Компанията казва, че методите за генериране на "синтетична медия" ще продължат да се развиват и ще стават все по-усъвършенствани. Затова и изкуственият интелект, който ги засича, също ще трябва да се развива постоянно.
Втората технология на Microsoft също може да засича манипулирано съдържание и да предупреждава потребителите или да ги увери, че то е коректно. За целта ще се разчита и на медиите. Те ще могат да използват софтуерния инструмент чрез платформата Azure и да добавят дигитални хашове и сертификати към съдържанието си. Те ще са вградени в него и ще "пътуват" заедно в Мрежата.
Вторият компонент от технологията е специален четец. Според Microsoft той може да се внедри в браузърите или да е добавка за тях. Той ще може да проверява хашовете и сертификатите и да ги сравнява с оригиналите. Така потребителите ще разбират дали съдържанието е било променено, като ще имат достъп и до информация за неговия автор.
Microsoft съобщава още, че е отворена за партньорства с медии и организации, защото няма как само една компания да успее да се справи сама с дезинформацията и deepfake съдържанието. "Ще направим каквото можем, за да помогнем, но естеството на това предизвикателство изисква широкото приемане и използване на множество технологии, образоване на потребителите навсякъде и постоянно учене на промените с развитието му", казва още софтуерният гигант.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай