На работна среща за предстоящото рехабилитиране на пътя Русе – Кубрат кметът на Община Русе Пенчо Милков и неговият екип повдигнаха пред председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски допълнителни въпроси от компетенцията на ведомството.
Сред тях бяха проблемите с отводняването и претоварването на бул. България, пътят Русе – Силистра и струпването на тежкотоварни камиони около ГКПП „Дунав мост“, належащият вече ремонт на Дъговия мост, поставян многократно пред държавните органи.
Директорът на дирекция „Обществен ред и сигурност“ Спасимир Димитров подробно изложи неясния статут на бул. България, дълъг 21,6 км, като посочи огромното натоварване от камиони и леки автомобили, и наблегна върху липсата на отводняване, което е предпоставка за ПТП. Той допълни още, че Община Русе се грижи за козметичното поддържане на Дъговия мост, но се налага обстойна проверка на съоръжението от експерти от АПИ.
„За Русе като граничен град това не са местни проблеми, а въпрос от национално значение, и не може Общината сама да ги реши“, каза Милков. „Над 640 000 тежкотоварни автомобила преминават през Русе годишно, като поради забавянията те престояват на опасни за живота места, допълни още той.
Георги Терзийски изрази желанието и готовността на държавната агенция „Пътна инфраструктура“ да работи съвместно с общините и да подобри комуникацията с местните власти.
Заместник-кметът по устройство на територията Магдалина Илиева допълни, че наводненията се случват между 5 и 10 пъти в годината, което не е предвидено при проектирането, и предложи конкретните проблеми да бъдат изложени в отделен документ и да се изпратят до АПИ.
На срещата беше споменато още така нареченото Стъклено кръстовище на изхода в посока Варна, като по предложение на Георги Терзийски се предвижда специална работна среща по въпросите, свързани с него и бул. България, за да се договори споразумение за поддържането им, и да се стигне до съвместно решение.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай