Събота, 23 Ноември 2024

Единствено Експрес Сервиз заяви интерес за ремонта на локомотивите по теснолинейката

Единствено Експрес Сервиз заяви интерес за ремонта на локомотивите по теснолинейката
Публикация   12 Юни, 2020   /     akcent.bg   /     870

   Русенският жп завод Експрес Сервиз е единственият кандидат в процедурата на БДЖ за ремонт и модернизация на два от дизеловите локомотиви по теснолинейката Септември - Добринище, пише OFFNews.

   Машините, които обслужват най-живописния жп маршрут на Балканите, са от серия 77. Те са произведени в Румъния и доставени у нас през 1988 г. В заданието на поръчката влиза и обучение на 5 машинисти и 5 техници за напълно обновените возила.

   Прогнозната стойност на обществената поръчка е 4 029 010 лв. без ДДС.

   Заводът производител от Румъния не участва в конкурса, най-вероятно заради сравнително ниската цена на поръчката за сериозен обем работа. Пълната модернизация на локомотив обикновено излиза около 70 процента от стойността на нов. В случая чисто нова теснолинейна машина струва над 2 милиона евро, докато бюджетът на БДЖ е за по-малко от 50% от тази стойност.

   Ако документите на Експрес Сервиз са редовни, компанията ще бъде поканена да подпише договор. Русенският жп завод е единственият производител на локомотиви у нас и през последните години успешно изнася маневрени машини българско производство по цял свят. Сред клиентите на компанията са редица частни железопътни превозвачи от България и Румъния, но до момента компанията не е печелила процедура на БДЖ.Модернизацията включва замяната на дизеловите двигатели на машините с нови, подмяна на цялата електрическа инсталация на локомотивите с нова, подмяна на цялото осветление с LED, монтиране на климатици, замяна на контролните уреди и други.

   Новост е и че след "пълната промяна" старите локомотиви ще бъдат преобразени в изключително екологични. Наскоро русенският завод извърши изключително иновативна модернизация на дизелов локомотив V60, която е новост не само у нас, но и в цяла Европа. При нея бяха заменени всички морално остарелите агрегати с нови, и бе построена изцяло нова по-добра и комфортна кабина. Най-значимото преустройство обаче бе е замяната на двигателя с най-новия и екологичен модел дизелов двигател на Caterpillar - C18 Stage V.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha