Понеделник, 23 Декември 2024

Германия залага всичко на електрификацията, дава до 9000 евро субсидии

Германия залага всичко на електрификацията, дава до 9000 евро субсидии
Публикация   06 Юни, 2020   /     akcent.bg   /     698

Германското правителство дава ясен знак за бъдещето на автомобила: удвоява субсидиите за електромобили и „товари” собствениците на конвенционални автомобили с по-високи данъци.

   Канцлерът Ангела Меркел даде зелена светлина на плана от 130 млрд. евро, целящ да изправи на крака най-голямата икономика в Европа. Една не малка част от тези средства ще бъдат насочени към автомобилния сектор.

   На пръв прочит на очи се набива решението да се удвои субсидията за закупуване на „зелен” автомобил. За електромобили с нетна цена под 40 000 евро – като Opel Corsa-e, BMW i3, VW ID.3 и други – това означава обща субсидия от 9000 евро. От тях 6000 евро ще идват от федералното правителство (двойно на досегашната сума), а делът на производителя остава 3000 евро, което ще рече общо 9000. За електромобилите с нетна цена между 40 000 и 65 000 евро увеличението също ще е сериозно: 5000 евро федерални пари и 2500 евро от производителите.

   Субсидии ще се дават и за плъгин хибридите, като и тук ценовата граница на автомобила е същата: до 40 000 и от 40 000 до 65 000 евро. В първия случай общата субсидия ще стане 6750 евро (4500 от правителството), а във втория – 5625 евро (3750 евро от правителството). Тази мярка ще важи до края на 2021 г., като очакванията са тя да погълне около 2,2 млрд. евро правителствена помощ.

   Всичко това е в краткосрочен план. В дългосрочен правителството отменя данъка за електромобили до 2030 г. (досега това важеше до 2025 г.). Всички останали автомобили ще се облагат (от 2021 г.) на база ниво отделяни емисии СО2. И тук идва проблемът за голяма част от собствениците на конвенционални автомобили, отделящи над 95 г/км емисии СО2, тъй като техният данък ще се повишава „на етапи”.

   През 2020 и 2021 г. автомобилните компании ще получат около 2 млрд. евро за научноизследователска дейност в областта на новите технологии за задвижване.

   Никъде не се споменава за подпомагане продажбите на конвенционални автомобили. Купувачите на добри стар автомобил с ДВГ все пак ще получат и те някакъв стимул, но само за 6 месеца (от 1 юли до 31 декември 2020 г.). Става въпрос за намаляване на данъка при покупка от 19% на 16%. Тези 3% се равняват на около 20 млрд. евро, което е най-голямата сума в пакета за икономическо стимулиране на цялата индустрия.

   Разширяването на мрежата от зарядни станции е ключов фактор за масовото навлизане на електромобили на германския пазар. Затова правителството ще отдели 2,5 млрд. евро за тази цел. Предлага се на всяка бензиностанция на бъде изградена и зарядна станция за електромобили. Но по тази мярка се очаква произнасяне на регулаторните органи, които трябва да отсъдят дали „изграждането на бързозарядна станции може да се третира като мярка за декарбонизация на индустрията за минерални масла.”

   В допълнение се очаква скорошно одобрение на „National Hydrogen Strategy”, която се коментира от месеци. Тя се очаква да възлезе на около 7 млрд. евро, с които да се строят заводи за батерии с капацитет до 5 GWh.

   Трябва да се отбележи и още една мярка. Частните и общински транспортни оператори ще получат общо 1,2 млрд. евро, за модернизация на автобусния парк с електрически автобуси. Програмата ще важи до края на 2021 г.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha