Четвъртък, 10 Октомври 2024

ПИК за данъчната администрация може да се заяви и по телефона

ПИК за данъчната администрация може да се заяви и по телефона
Публикация   23 Апр, 2020   /     akcent.bg   /     715

   Потребителите, които искат да им бъде издаден персонален идентификационен код (ПИК) от Националната агенция за приходите (НАП), могат да го заявят с обаждане на информационния телефон на приходната агенция: 0700 18 700, на имейл: infocenter@nra.bg, по пощата, както и през системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/), поддържана от Държавна агенция "Електронно управление".

   Това съобщават от НАП, след като доскоро ПИК можеше да се заяви и получи само лично в офис на агенцията. В края на април изтича срокът за деклариране и плащане на данъци върху доходите на физическите лица за 2019 г.

   В заявлението за издаване на ПИК е необходимо потребителят да посочи своите данни, задължително електронен адрес за кореспонденция, както и предпочитан от него офис на НАП, в който ще получи издадения ПИК. От съображения за сигурност кодът се дава само лично на клиента или на упълномощено от него лице в запечатан плик, защото всички действия, извършени с ПИК, включително подаване на декларации и документи, се считат за саморъчно подписани, обясняват от приходната агенция.

  Към момента близо 900 хил. граждани имат активен ПИК, като от обявяването на извънредното положение на 13 март 2020 г. до момента издадените нови персонални идентификационни кодове са над 45 хил. С ПИК на НАП могат да се ползват както е-услугите на агенцията, така и е-услуги, предоставяни от други администрации, сред които НОИ, Националната здравноосигурителна каса, Агенцията по заетостта, Агенцията по вписванията, Министерството на земеделието, 60 общини, сред които и Столична, и други.

   Общият брой е-услуги на НАП, достъпни с ПИК, надхвърля 35, припомнят от приходната агенция. Сред тях са подаване на данъчни и осигурителни декларации, справки за задълженията с възможност за плащане, включително и за местни данъци и такси, справки за изплатени доходи, за осигурителен доход, за извършени плащания и погасени с тях задължения, актуално състояние на трудови договори, подаване на заявления и получаване на удостоверения и други.

   Над 300 хил. декларации за облагане на доходите на физическите лица вече са подадени, седмица преди крайния срок 30 април, сочи справка на НАП. Над 80% от тях са изпратени по електронен път.

  Националната агенция за приходите призовава отново своите клиенти при възможност да отложат посещенията си в офис на ведомството до преустановяването на извънредното положение, като дотогава използват електронните услуги, достъпни на https://inetdec.nra.bg/ с персонален идентификационен код или електронен подпис. Структурите на НАП продължават да работят и да обслужват клиенти при допълнителни мерки за защита и постоянна дезинфекция на помещенията.

   Подробна информация за данъчните и осигурителните правила по време на извънредното положение е достъпна в специална рубрика на сайта на НАП: https://nap.bg/page?id=762.

  Информационният център на НАП отговаря на въпроси на клиенти на телефон 0700 18 700 от 8.30 часа до 18.00 часа в делнични дни на цена според тарифите на съответния оператор.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha