Събота, 28 Декември 2024

"Гугъл" показа смразяващия ефект от карантината в България

Публикация   03 Апр, 2020   /     akcent.bg   /     1056

  Спад с две трети (66%) на посещенията в ресторанти, кина, кафенета, молове и места за развлечение.

   Над една трета (36%) по-малко посещения на земеделски и фермерски пазари, дрогерии и аптеки.
 

   Констатациите за въздействието на т.нар. социално дистанциране са спрямо базов показател за всеки ден от петте седмици от 3 януари до 6 февруари. В съобщението са данни за периода от 16 февруари до 29 март.

   В документа има и данни за големи градове и области в България, от които се вижда, че във Варна например през транспортните центрове са минавали едва 26% от обичайното само няколко седмици преди това. Същият е показателят и за заведения, кина и молове в Благоевград, където спадът е със 74%.
 

 

Ефектът за ресторанти, кина и молове в 4 места (по посока на часовниковата стрелка): София-град (-70%), Пловдив-област (-68%), Варна (-72%) и Кърджали (-74%)

Ефектът за ресторанти, кина и молове в 4 места (по посока на часовниковата стрелка): София-град (-70%), Пловдив-област (-68%), Варна (-72%) и Кърджали (-74%)

   Данните не са изчерпателни и вероятно реалното положение е много по-драстично, защото са събирани от потребители, които са включили на смартфоните си Location History - услуга, която поначало е изключена. Спазени са правилата за анонимност, като информацията не съдържа местоположението на конкретен потребител, неговите контакти или придвижване.

  Но данните са от смартфоните на милиарди хора по света и са предоставени, за да видят властите какъв е ефектът от действията им във всяка държава. "Алфабет" предупреждава, че националните доклади не бива да се сравняват.

   И все пак дори с уговорките те създават реална картина. В Италия например посещението на заведения, молове и кина е рухнало с 94%, пътуванията до работа - с 63%, появата на пазари и в аптеки - с 85%, а от парковете са изчезнали 90% от хората, които се разхождат или спортуват там. Но в Япония, където режимът засега е сред най-либералните, от местата за пазаруване и забавление са се оттеглили 26%, а от работа - едва 9%.
  Ясно се виждат и моментите, в които имаше паническо пазаруване непосредствено преди влизането в сила на ограниченията.
   Спад с 36% на посещенията на пазари, дрогерии и аптеки в национален мащаб

  Спад от поне 66% на посещенията на места за забавления в национален мащаб

  "Гугъл", която има достатъчно ясна представа за профила на всеки свой клиент, включително в коя възрастова група е, не споделя засега тази информация. Но компанията допълва, че е готова в следващи доклади да включи демографски данни.

 "Фейсук", която също разполага с демографски и лични данни на милиарди хора, ги споделя с неправителствени изследователи, които изработват доклади за някои национални правителства. Но публично разпространяване на подобна информация досега не е правено.

   От "Гугъл" отказват коментар дали са получавали законови искания да споделят по-подробна информация в помощ на борбата с пандемията.

 

Национални данни за спад с 58% на хората, преминаващи през гари, автогари и метростанции

  Национални данни за спад с 58% на хората, преминаващи през гари, автогари и метростанции

   Минус 29% е мобилността до работното място в България. 

   Национлни данни за движението в района, където живеят българите, показва увеличение спрямо базовата линия, т.е. хората наистина са по домовете си или около тях.

   Спад с 32% на излезлите да се разходят в национални паркове, плажове, площади, паркове и градини в национален мащаб



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha