Понеделник, 23 Декември 2024

Ремонтът на тунела "Витиня" ще приключи най-рано през лятото

 Ремонтът на тунела
Публикация   14 Март, 2020   /     akcent.bg   /     442

    Реконструкцията на тунела "Витиня" на магистрала "Хемус", която от четири години блокира трафика за Северна България, ще продължи до втората половина на 2020 г., съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) преди дни. Но не е ясно дали движението в посока София ще бъде през есента или зимата. Състоянието на тунела обаче е опасно, твърдят както от АПИ, така и изпълнителят на ремонта - държавната "Автомагистрали".

   По неофициална информация предстои АПИ да възложи и ремонтите на тунелите "Топли дол" и "Правешки ханове" на "Хемус" и "Траянови врата" на магистрала "Тракия", като всеки струва около 45 млн. лв.

   От 13 март пък започват ремонти на виадукти по"Тракия" за 25 млн. лв., като изпълнител отново е "Автомагистрали". Участък от 14 км ще бъде затворен в едната посока

         Витиня: опасна приказка без край

   Тунелът "Витиня" е в експлоатация от 1984 г., а през 2017 г. беше посочен като съоръжение в "съществен риск" в доклад, изготвен по време на служебното правителство на Огнян Герджиков. Неговият ремонт обаче се проточи през последните години. Досега в реконструкцията на двете тръби са вложени 72 млн. лв., като официален изпълнител е държавната компания "Автомагистрали", която има договор за поддържането на магистрала "Хемус", строи и нови участъци от аутобана, а освен това сключи договор с АПИ за 570 млн. лв. с ДДС за укрепване на обекти в страната.

   Тръбата в посока Варна се ремонтираше между 27 юни 2016 г. и 20 септември 2017 г. - или 17 месеца, като цената беше над 22 млн. лв. Ремонтът на тръбата в посока София започна през юли 2018 г. с фрезоване на асфалтовата настилка, демонтаж на осветителните тела и инсталации по всички части, разрушаване на облицовката, както и проектантски дейности. След това се планираше да се изготви проект и да започне ремонт на "конструктивната и пътна част", като към юни 2019 г. не беше ясно колко ще струва това.

   Миналата година обаче източник от строителния сектор обясни пред "Капитал", че тръбата е опасна, има голямо напукване и е необходимо сложно преизчисляване, което досега никой не успява или не се наема да извърши, за да бъде укрепено съоръжението по ефективен начин. В крайна сметка проектът беше завършен и приет. "По-различното в този тунел е, че при подмяната на частичната хидроизолация се натъкнахме на каверна (кухина). Наложи се да се направи георадарно обследване. Бяха констатирани големи кухини по цялата дължина на тунела", обясни инженерът.

   Затова строителите инжектират допълнителен разтвор, който да запълни и елиминира кухините", обясни пред bTV Евгени Генчев, директор на "Техническа дирекция" в "Автомагистрали". При сеизмични дейности тръбата е опасна, призна той тогава.

   Председателят на управителния съвет на АПИ също заяви пред в. "Строител", че "състоянието на съоръжението е аварийно и дейностите са опасни дори за работещите", а източник на "Капитал" коментира, че при проблем с лявата тръба дясната, в която се движат автомобили, също би била засегната.

     Виадуктите на "Тракия"

   От 13 март (петък) започва ремонт на пет виадукта по магистрала "Тракия" в платното за София, като общата стойност на работата е 25 млн. лв. с ДДС. Съоръженията се намират при 13-и, 15-и, 17-и, 18-и и 20-и км на автомагистралата. Движението в тази 14-километрова отсечка (между 9-и и 23-ти км) ще се извършва двупосочно в платното за Бургас.

   По план "Автомагистрали" трябва да приключат ремонта до 1 юли тази година.

Тагове : лято , Витиня ,


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha