Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) подготвя документацията за обявяване на процедурите за избор на изпълнители на капиталните ремонти на жп участъка Русе-Горна Оряховица, част от 4-а главна линия Русе-Подкова. Това съобщи генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски. Ремонтите ще са тежки, поради което 120-километровият участък се раздели на лотове, обясни той.
„В момента се изчисляват индикативните стойности на всеки лот и затова не мога да посоча някаква обща сума, но няма да е никак малка“, коментира инж. Папукчийски и допълни, че финансирането ще е изцяло национално.
Жп линията Русе-Горна Оряховица отдавна има нужда от капитален ремонт, тъй като през последните три десетилетия там са правени само поддържащи и средни ремонти, поради което пък скоростта на влаковете е под проектната.
Рехабилитацията на линията се налага и поради друга причина. От години румънските железници CFR настояват пред БДЖ за пускане на директен влак Букурещ-Велико Търново, който да обслужва поне част от огромния пътникопоток от румънски туристи към старата българска столица. Румънците проявяват особено силен интерес към нашите старини, които в един период от историята са били общи и за двете държави. Те са и сред най-многото чуждестранни посетители на нашите манастири.
Поради това не само през лятото, но и през зимата от Русе към Велико Търново се проточват километрични колони румънски коли, които правят още по-опасен „Пътя на смъртта”. Съществуващият от години директен влак Букурещ-Русе-София явно не е удобен за румънските туристи поради факта, че спира на Горна Оряховица, откъдето трябва да се придвижват до Велико Търново с автобуси или таксита, което не е удобно за хора с багаж.
Букурещ вече съобщи, че обявява процедура за модернизирането на 62-километровия жп участък Букурещ-Гюргево, на обща стойност 196 млн. евро. След рехабилитацията на двете жп линии вече ще може да се пусне и директен сезонен влак Букурещ-Велико Търново, който с голяма вероятност ще е пълен през летния сезон.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай