Понеделник, 23 Декември 2024

Белият цвят - най-предпочитан в автомобилната индустрия през 2019 година

Белият цвят - най-предпочитан в автомобилната индустрия през 2019 година
Публикация   04 Фев, 2020   /     akcent.bg   /     868

   Белият цвят е фаворит в автомобилната индустрия, сочи анализ на BASF за предпочитаните цветове в сектора на автомобилостроенето през 2019 година.

   Бялото запазва водещата си позиция, въпреки че се забелязва лек спад на интереса към него.

   Независимо дали шофирате по междущатските магистрали на Америка, европейските аутобани или по азиатската магистрална мрежа, има по-голям шанс да видите повече бели автомобили по пътя, отколкото такива във всеки друг цвят. Това е един от основните изводи в Доклада на BASF за цветовете, използвани от производителите на оригинално автомобилно оборудване през 2019 г.

   Около 39% от всички автомобили, произведени по цял свят, отговорят на това потребителско търсене и са в бяло. Зад това число се крие интересна промяна. Въпреки че бялото е най-популярният цвят във всеки регион, има забележителни разлики в разпределението на цветовете на регионален принцип.

Докато в Азиатскотихоокеанския регион почти всяка втора кола е боядисана в бяло, в Северна Америка, Европа, Средния изток и Африка това важи за всяка трета. Ахроматичните цветове черно, сиво и сребристо са следващите три с най-голяма популярност. Всички те заедно обхващат други 39% от автомобилите, които са излезли от поточните линии през 2019 г. Тази тенденция се наблюдава и в най-популярния сегмент – този на автомобилите с висока проходимост. Но все пак светът не е само черно-бял. През миналата година останалите 22% от новите машини са боядисани в хроматични цветове.

     Около 9% от автомобилите, произведени в световен мащаб, са сини, а 7% – червени. Всеки цвят се свързва с емоцията да притежаваш кола и да правиш индивидуален избор.
   Субкомпактните и другите по-малки автомобили е по-вероятно да заложат на по-смели цветове. Наред със синьото и червеното започват да се появяват също кафявото и бежовото, особено в Европа, Средния изток и Африка.

     Европа, Средният изток и Африка: Бялото отстъпва, сивото и бежовото изненадващо се налагат 

С дял от 77% ахроматичните цветове продължават да доминират по пътищата на тези региони, въпреки че делът на белите автомобили, най-популярните като цяло, леко намалява. Докато предпочитанията към сребристо също отслабват, сивото продължава да има успех с пазарен дял от 20%. Хроматичният сегмент леко се увеличава. Почти всяка четвърта кола в Европа е боядисана в хроматичен цвят. В този сегмент синьото продължава да води, достигайки 11%, като също така с около 160 различни нюанса излиза на челни позиции в разнообразието от цветове.

За първи път с дял от 2% бежовото значително излиза напред в класацията. „Необходимостта от по-нежни и близки до възприятието повърхности води до все по-голяма популярност на бежовите нюанси, но те трябва да бъдат модерни и привлекателни, за да бъдат приети от крайния потребител”, заяви Марк Гутяр, директор „Разработване на цветове за автомобилната индустрия“ за Европа, Средния изток и Африка.

Ефектите са важен инструмент за дизайн, тъй като подчертават формата на автомобила и придават специфична визия. Ето защо ефектните цветове също бяха задълбочено застъпени в анализа. По специално тъмните бои често се комбинират с ефектни пигменти. Белият цвят като основа и тук доминира. В допълнение анализът показва висок дял на цветовете с ефект сред хроматичната цветова палитра.

      Северна Америка: Бялото все още е на върха, но се променя

По пътищата на Северна Америка ахроматичните цветове очевидно преобладават: бяло, черно, сребристо и сиво покриват 77% от пазара, следвайки световните тенденции. Но в сравнение с търсенето в световен план разпределението на цветовете тук е по-балансирано, тъй като на найпопулярния цвят – белия – се падат едва 29%. Пазарът в Северна Америка се характеризира и със смяната от по-топли бели нюанси – тези с жълтеникав оттенък, към по-хладни – със синкав оттенък и перлен ефект, особено що се отнася до луксозните и електрическите превозни средства.

Освен това в Северна Америка е най-голяма популярността към пикапите. Тъй като те вече се възприемат не като практично, а по-скоро като луксозно возило, предпочитанията клонят към дълбокото, наситено черно, наред с огромен брой бели (38%) и сравнително висок дял на червените (11%) камиони. „Това не е пикапът на баща ви“ – твърди Пол Чорний, директор на екипа от дизайнери в Северна Америка. „Това са луксозни превозни средства и те приемат цветовете, които виждате на пазара за луксозен дизайн.”

     Азиатско-тихоокеански регион: Увеличава се делът на индивидуалните цветове, докато бялото продължава да доминира

Повечето автомобили в Азиатско-тихоокеанския регион са ахроматични, чиито дял се запазва на 77%. Почти всяка втора кола е бяла, което е 49% от всички цветове – най-висок процент сред всички региони. Особено популярно е перленото бяло. От друга страна, черният цвят е все още с нисък дял в сравнение с други региони, но привлича все по-голямо внимание като израз на спортните и лични предпочитания на шофьорите. Разнообразните нюанси, тонове и ефекти на хроматичните цветове са характерни за Азиатскотихоокеанския регион. Сред тях връх взима синьото със 7%, като най-често се среща при електрическите автомобили, следвано от червеното с дял от 6%.

„Синьото и бялото поддържат образа на изчистения и устойчив дизайн”, твърди Чихару Мацуара, ръководител на „Покрития, цвят и дизайн“ за Азиатскотихоокеанския регион. Купувачите на автомобили там също търсят по-високо качество на дизайна и персонализиране. „Сивото играе значителна роля при  електрическите автомобили, но с уникални ефекти като полупрозрачни и копринени цветове. Те допринасят за футуристичния образ на новите технологии, включително на автомобилите за съвместно ползване и автономните автомобили. Новите електрически машини допринасят за нови ценности и съответно за нов дизайн на цвета в автомобилната индустрия като цяло.”

       Южна Америка: Цветовете бяло и червено продължават да бъдат найпредпочитани

Бялото остава любимият на южноамериканските потребители цвят, покривайки пазарен дял от 39%. Тази тенденция съществува от години. „Първоначално се свързваше с технологиите от началото на 2010 г. с пускането на пазара на мобилните телефони и други устройства с този цвят. Днес бялото се свързва с екологичния аспект, като се асоциира с чистота на въздуха и водата, както и с опазването на околната среда“, обясни Маркос Фернандес, ръководител на „Лакове и покрития при автомобилите“ в BASF за Южна Америка.

Други ахроматични цветове също са предпочитани от купувачите: 23% избират сребристо, а 14% – сиво.

Черното, което обхваща 11% от пазара, не е толкова популярно в Южна Америка в сравнение със световния му дял от 16%. Сред хроматичните цветове червеното продължава да завладява сърцата на южноамериканците с пазарен дял от 8%, следвано от синьото и бежовото. 

„Червеното има своето традиционно присъствие в продажбите, то е жив цвят, който се свързва със спортния дух и красотата. В допълнение към това червеното е цвят, който запазва своята стойност при повторните продажби”, коментира Фернандес.

Докладът за цветовете, използвани от производителите на оригинално автомобилно оборудване, е анализ на данни, изготвен от дивизия „Лакове и бои“ на BASF въз основа на световното автомобилостроене и боядисването на леки автомобили през 2019 г.

 


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha