Съдебният състав на Шуменския окръжен съд по делото за железопътното произшествие в Хитрино, с председател съдия Румяна Райкова, не уважи нови три искания на адвокатите на подсъдимите по делото машинисти - Димитър Михнев и Радослав Петков, и двамата от Русе. Те са управлявали дерайлиралата в ранната сутрин на 10 декември 2016 г. в района на гара "Хитрино" влакова композиция, превозваща пропилен и пропан-бутан.
Пред репортер на БТА Ивайло Йорданов - адвокат на един от обвиняемите, обобщи кои са направените трите нови исканията на защитата и мотивите за това. "Първото искане бе да бъде призован и разпитан в качеството му на свидетел председателят на комисията по разследване на тежките железопътни произшествия, второто - за справка за ремонта на стрелка номер пет" на железния път към гара "Хитрино, както и нова експертиза, изготвена от вещи лица - химик и специалист по високо напрежение". Според Йорданов още не е изяснена причината за взрива, респективно кое е запалило искрата, която е довела до избухването. Не е изяснено и дали причината за дерайлирането на влаковата композиция е високата скорост или лошото състояние на инфраструктурата. "Днес вещото лице Мая Йорданова, без да й е задаван такъв въпрос, без да е специалист в тази насока, си позволи да прави заключения, които не фигурираха в постановлението за възлагане на експертизата", каза Йорданов. На въпрос на репортер на БТА, свързан с това с какво отправените нови искания от адвокатите на обвиняемите биха подпомогнали изясняването на делото от фактическа страна, Йорданов каза, че "фактът на възникването на взрива е важен, както и причината за дерайлирането, а тя също не бе изяснена, въпреки многобройните събрани доказателства".
Както БТА съобщи съдебното заседание по делото в Шуменския окръжен съд днес започна с представяне на допълнителна специализирана комплексна съдебно- техническа експертиза, изготвена от вещите лица Коста Костов и проф. Мая Йорданова. При представяне на експертизата, в съдебната зала Йорданова каза, че причина за железопътното произшествие е високата скорост, с която се е движела влаковата композиция. При стрелка с номер едно на железния път тя е преминала с 81 км/час, а при стрелка с номер пет - със 78 км/час, като максималната допустима скорост в гаровите коловози е 40 км/час. Според нея причината за инцидента в района на гара "Хитрино" не е в железния път въпреки, че не е бил в добро състояние. "Задачата й обаче бе да определи безопасната скорост за преминаване през стрелката и тя е написала, че не може да я определи", каза за БТА Димитър Стефанов - адвокат на един от подсъдимите машинисти.
В съдебната зала адвокатът Николай Димитров отбеляза, че неговата кантора представлява интересът на всички засегнати от инцидента в Хитрино. Това са и всички пострадали и роднини на загинали при инцидента, уточни той пред репортер на БТА. Димитров каза още, че последните три експертизи по делото, както и днешната, по искания на защитата на подсъдимите, са изключително фрагментарно построени, с въпроси, с които се опитват чрез фрагментарни отговори да се разколебае обвинението на прокуратурата. "Пак казвам - единствената причина за инцидента е скоростта. Очакваме съдията днес да се произнесе кога ще бъде последното съдебно заседание в Шуменския окръжен съд и се надяваме това да е резервната дата по делото - 16 януари.
Нашите очаквания са за осъдителна присъда, в максимален размер", допълни Димитров.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай