Всяка година от 1999 г. насам компанията Pantone избира кой ще е основния цвят на идната година, с което индиректно задава и тона на нюансите в редица индустрии.
Системата за сравнение и идентифициране на цветове на Pantone се ползва в почти всеки сегмент от производството и е общоприет стандарт сред дизайнерите и артистите.
"Когато през 1999 г. мислехме за кой да бъде първият цвят на годината, аз и екипът ми се питахме дали светът не е пред разпад", споделя Лоури Пресман, вицепрезидент на Pantone Color Institute.
Пресман разкри пред CNN, че екипът на Pantone е имал сходни вълнения при избора си тази година.
"Класическото синьо е цвят на очакване и вълнение от това, което предстои да се случи",допълва тя.
В случая препратките й касаят най-вече влошаващите се през последните месеци икономически отношения между големите държави, променящия се климат и културните промени, настъпващи под въздействието на технологиите.
Затова Пресман и хората й са решили да се спрат на цвят, който символизира "подкрепа, увереност и свързаност”
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай