Колите ще са с екостикери до месеци. Автомобилите, които са от по-ниска екологична група, няма да се допускат в дните с превишени норми в централната част на градовете.
Държавата готви нови екомерки срещу изгорелите газове на автомобилите. За колите, които най-много замърсяват, ще има забрана за влизане в центровете на големите градове. Новите правила за определяне на екологичната група на превозните средства ще бъдат пуснати до дни за обществено обсъждане.
Идеята е по време на проверките за техническа изправност върху предните стъкла на автомобилите да се поставят стикери с различни цветове според степента на замърсяване и изгорелите газове, които отделят. Колкото повече замърсява околната среда даден автомобил, толкова повече ограничения на пътя трябва да среща. Забраните ще се определят и следят от местните власти.
Трафикът в големите градове остава сред основните виновници за мръсния въздух, който дишаме. Това показват и замерванията в пунктовете на Агенцията по околна среда. Оказва се, че 25% от колите "произвеждат" 90% от мръсния въздух. Остава въпросът кои са най-вредните за природата коли.
Колко дим излиза от ауспуха в момента показва единствено екокатегорията на автомобила, определена от производителя - от Евро 1 за най-замърсяващите до Евро 6 – за най-екологичните на пътя. Автотехниците в сервизите обаче смятат, че тази оценка невинаги е най-правилната, защото всеки появил се дефект веднага се отразява върху разхода за гориво, а оттам - и върху количеството отделени газове. При автомобили с категория Евро 5, но с повреда, уредът отчита 5% въглероден оксид. При по-старите, но технически изправни с Евро 2 – с 0.5 %. В сервизите обясняват, че най-често подобни резултати се отчитат при отстранен катализатор.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай