Група експерти от Scania в различни области са обединили усилия, разработвайки концептуален камион, който дори и без кабината, има модулната система на компанията в основата на дизайна.
Тъй като различните индустрии се стремят да оптимизират транспортните задачи и да ги правят по-устойчиви, все по-често се обмислят превозни средства със автономно управление. Мините и големите затворени строителни обекти са примери за подходяща среда, която е благоприятна за управления без водач, тъй като те са добре контролирани и безопасни места.
„С концептуалния камион Scania AXL ние правим значителна крачка към интелигентните транспортни системи на бъдещето, където самоуправляващите се превозни средства ще играят основна роля“, казва президентът и изпълнителен директор на Scania Хенрик Хенриксон. "Ние продължаваме да изграждаме и пилотни концепции, за да демонстрираме какво можем да направим с технологията, която е налична днес".
За автономните превозни средства софтуерът в много отношения е по-важен от хардуера. Scania AXL се управлява и контролира от интелигентна контролна среда. В мини, например, автономните операции се улесняват от логистична система, която казва на автомобила какво трябва да изпълнява.
„Вече разполагаме със самостоятелно управляваващи се камиони в съвместните ни операции с клиентите. Въпреки това, досега те са имали място за шофьор в кабината, който може да се намеси в случай на необходимост. Scania AXL няма кабина и това променя играта значително“, казва Клайс Ериксън, ръководител на отдела за изследвания и разработки в Scania. „Развитието на превозните средства със самостоятелно управление е постигнало голям напредък през изминалите години. Все още нямаме всички отговори, но чрез концептуалните превозни средства като Scania AXL навлизаме в нови територии и продължаваме да учим с бърза скорост", допълни Ериксън.
Двигателят с вътрешно горене, захранващ концептуалното превозно средство, е пример за смесване на традиционните и новите технологии. Той е икономичен, захранвайки се от възобновяеми биогорива. Здравината и мощността в дизайна и функционалността на Scania AXL съответстват на по-тежката работна среда в мините и големите строителни обекти. Нов интелигентен преден модул заменя традиционната кабина, но дори и без кабина концепцията е лесно разпознаваема в стила на Scania.
Първата демонстрация на живо на Scania AXL ще се проведе в деня на иновациите, който TRATON GROUP ще организира на 2 октомври, в демо центъра на Scania в Сьодертале.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай