От началото на 2012 г. ежемесечните справки-декларации по ДДС, които фирмите подават в НАП, ще се изпращат само по интернет, когато покупките или продажбите на дружеството за месеца са повече от пет.
Промяната е в Закона за данък върху добавената стойност и влиза в сила от 1 януари 2012 г. За да не създават затруднения на фирмите, от НАП предвиждат гратисен период от един месец за въвеждане на новото изискване. Това означава, че правилото ще важи за ДДС-декларациите за януари 2012 г., които се подават до 14 февруари 2012 г.
Подаването на ДДС-документи по електронен път е услуга на приходната администрация, която спестява време и административни разходи. За да се ползва е необходим електронен подпис. Ако представителите на фирмата нямат такъв, то те могат да упълномощят друго дружество, което притежава електронен сертификат (например счетоводна фирма) да подава декларации от тяхно име чрез интернет.
Данните на НАП сочат, че ДДС документи по електронен път изпращат над 80% от регистрираните по ДДС около 210 000 търговци в страната. От регистрираните по ЗДДС в офиса на НАП в Русе над 6 500 фирми това редовно практикуват над 85 %. Те са подали повече от 65 000 справки-декларации през 2011 г. по интернет. Общо над 40 милиона са декларации, които постъпват от страната по електронен път годишно в компютърните системи на приходната агенция. Според изчисленията на приходната агенция това означава, че срещу минимална инвестиция в електронен подпис за под 50 лв., гражданите и фирмите спестяват поне 330 млн. лв. на година от това, че не губят времето на своите служители в път и опашки.
Повече подробности за новото изискване могат да се видят в Интернет страницата на НАП www.nap.bg или да се получат на телефона на Информационния център на агенцията 0700 18 700.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай