НАЦИОНАЛНО ВЪНШНО ОЦЕНЯВАНЕ – ІV КЛАС
ОБЛАСТ РУСЕ - 2019 ГОДИНА
Обхват:
Брой училища – 50
Брой ученици за НВО – 1730
Участвали в НВО ( 98%):
БЕЛ – 1704
Математика – 1699
Човекът и обществото – 1704
Човекът и природата – 1702
СРАВНЕНИЕ МЕЖДУ РЕЗУЛТАТИТЕ ЗА СТРАНАТА И РЕГИОНА
Постигнат 10-ти общ резултат в страната от четирите писмени изпитвания
Резултатите са съпоставими със средните за страната
Резултати над 75 т. показват много добра степен на овладяване на проверяваните знания и умения
СРАВНЕНИЕ НА РЕЗУЛТАТИТЕ ПО УЧЕБНИ ПРЕДМЕТИ ЗА ТРИ ПОРЕДНИ ГОДИНИ
По-високи резултати по БЕЛ и лек спад по другите учебни предмети в сравнение с предходната година
Тенденция за устойчивост на постигнатите добри резултати от обучението в начален етап – над 75% постижимост на проверяваните знания и умения
СРАВНЕНИЕ НА РЕЗУЛТАТИТЕ ПО ЕЗИК
Най-ниски резултати са показали учениците, за които майчиният език е ромският. Тези ученици покриват едва половината от общообразователния минимум от знания и умения по БЕЛ и математика. Това е показател за сериозни пропуски в овладяването на учебното съдържание в края на началния етап и ще рефлектира негативно в следващия образователен етап
ПЕРСПЕКТИВИ
Национално равнище:
- промяна на философията на НВО в IV клас и оптимизиране на формата на НВО – задачи с различна трудност и с практическа значимост, работа с лист за отговори, промяна на начина на оценяване и усъвършенстване на информационната система за въвеждане на данните.
Регионално равнище:
- анализ на резултатите, методическа подкрепа и създаване на регионални политики.
Училищно равнище:
- изработване на училищни планове с мерки за преодоляване на пропуските по учебните предмети;
- прецизиране на дейностите в часовете за допълнителна и консултационна работа.
НАЦИОНАЛНО ВЪНШНО ОЦЕНЯВАНЕ – VІІ КЛАС
ОБЛАСТ РУСЕ - 2019 ГОДИНА
Обхват:
Брой училища – 50
Участвали в НВО (98%):
БЕЛ – 1581 ученици
Математика – 1578 ученици
Резултати:
БЕЛ – 52, 13 т. за страната 53,06 т.
Математика – 34,82 т. за страната 33,62 т.
БЕЛ
– по-голям брой ученици с резултат над 40 т.;
– 39 ученици с резултат над 90 т.
Математика
– по-голям брой ученици с резултат под 40 т.;
– 30 ученици – с резултат над 90 т., от които 5 – със 100 т.
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА – 2019 г.
Постигнат 9-ти резултат в страната на НВО
13 училища от областта са с успех над средния за страната (през 2018 г. – 14 училища)
В 37 училища резултатът на НВО е по-нисък от средния за страната (през 2018 г. – в 36 училища)
Тенденции по БЕЛ – спад
През 2019 г. спад на резултатите с повече от 3 т. - в 8 училища
МАТЕМАТИКА – 2019 г.
- Постигнат 5-ти резултат в страната на НВО
- 13 училища от областта са с успех над средния за страната.
- В 37 училища резултатът на НВО е по-нисък от средния за страната.
ТЕНДЕНЦИИ - РАСТЕЖ
През 2019 г. се отчита растеж над 3 т. на резултатите в 12 училища.
СПАД
Спад в резултатите през 2019 г. се отчита в 20 училища, като в 14 от тях разликата е повече от 5 точки.
УСТОЙЧИВОСТ
Устойчивост на резултатите през 2019 г. се отчита в 18 училища, като разликата в сравнение с 2018 г. е до 3 точки.
Училища с ниски резултати
Броят на училищата, чиито резултати от НВО по математика през 2019 г. са под 50% от общия среден резултат за страната, са общо 10:
основните училища в с. Иваново, с. Горно Абланово, с. Ново село, с. Полско Косово и с. Копривец;
ОУ „Ал. Константинов“ – Русе и ОУ „Н. Обретенов“ – Русе;
Спортно училище „М-р Ат. Узунов“ – Русе, СУ „Св. св. Кирил и Методий“ – Две могили и СУ с ПП „В. Левски“ - Ветово.
ИЗВОДИ
Традиционно най-високи резултати показват учениците от Община Русе.
Широка амплитуда между най-високите и най-ниските резултати при отделните училища. В училището с най-нисък резултат постижимостта на проверяваните знания и умения е 11%, а в училището с най-висок резултат – 92%.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай