Докато загрижеността за корабостроенето в Русе върви на ниво профсъюзно и партийно говорене, то "ТМ Технолоджи" АД доказва своите намерения в тази индустрия.
В продължение на 3 дни в завода представители на концерна SKF, позициониран в Хамбург, приемат комплект стабилизатори с прибиращи се перки за круизни кораби. Тъй като това е ново начало за русенците, инспекцията е стопроцентова и се обръща внимание на всеки детайл, за да се гарантира високия стандарт на качество и външен вид.
SKF груп са по-известни с изработката на лагерни тела, но всъщност имат огромно участие в корабостроенето като го доказват с 1 милиард евро годишен оборот само от тази индустрия.
Контактите между русенския завод и SKF се установяват на специализирано изложение в Хановер. Представителят на "ТМ Технолоджи" бе там по програма на ИАНМСП и презентира фирмата пред индустриалци от цял свят. След дълги дискусии през 2018 година се провежда и първата работна среща в Русе.
Първата поръчка е възложена на русенския машиностроител в края на миналата година, когато е подписан и договорът за изработване на големи стабилизатори, които се задействат при по-силно вълнение.
Освен сериозните производствени изисквания, ТМ Технолоджи АД се сертифицира в Международния акредитиран регистър DNV GL /задължителен при производството на корабни части/, без който не биха имали право да издават високоотговорната продукция.
До момента в русенския завод са били произвеждани изделия за речни барджи по поръчка на европейски клиенти.
Изборът на ТМ Технолоджи от страна на германския концерн за възлагане на тази поръчка е заради наличния високотехнологичен капацитет и потенциалът от високо квалифицирани машиностроители и корабостроители, създадени и привлечени от фирмата. Това е и едно голямо предимство за русенския завод – симбиозата между машиностроители и корабостроители, което е оценено и от SKF. Неслучайно фирмата беше избрана в ТОП 1000 фирми, които вдъхновяват Европа (стр. 24 от 152).
С тази поръчка Русе се връща на картата на корабостроенето.
Очаква се следваща поръчка от SKF за стабилизатори, като те ще бъдат до 4 пъти по-тежки и с значително по-големи размери.
Този факт съвпада с новата инвестиция на компанията – нова машина за термично рязан по специална поръчка и абкант от най-ново поколение, отново по специална поръчка, със сила на натиск 800 тона и дължина 8 метра на обща цена над 1 700 000 лв. Машините са избирани в продължение на една година и предстои да бъдат въведени в експлоатация до края на юли.
Въпреки че в България съществуват производствени възможности за производство на подобни едрогабаритни части за корабостроенето, никой не го е правил досега.
Плановете на "ТМ Технолоджи" включват допълнителни инвестиции през 2020 година в разширяване на гамата от материали за работа, с нови контакти с клиенти от западноевропейски световноизвестни компании както в корабостроенето, така и цялостно в машиностроенето .
сЪС значително по-големи размери