Семинар на тема „Математически модел за идентифициране на критични зони според промените на ключовите показатели в наблюдаваните участъци от пътя Бяла - Адунаци Копачени. Приложение на интелигентни транспортни системи в градска среда” се проведе на 1 февруари 2012г в Гюргево. Форумът е част от проекта „Управление на пътищата в трансграничния регион Гюргево – Русе – стратегия за успех” (MIS CODE 2), съфинансиран от Европейския фонд за регионално развитие в рамките на Оперативната програма за трансгранично сътрудничество Румъния – България 2007 – 2013г. Партньори по него са Областна администрация – Русе, Окръжен съвет - Гюргево и Русенски университет „Ангел Кънчев“.
В рамките на дневния ред бяха разгледани теми, свързани с използването на математически модели за идентифициране на критични зони по пътната мрежа, както и приложението на интелигентни транспортни системи (ИТС) в градска среда. Семинарът е четвъртия от серия от шест форума, организирани с цел популяризиране на резултатите от проекта.
Обсъдени бяха следните теми:
· Приложение на математически и информационни модели за анализ на потока на движение;
· Анализ на ключови показатели и критични зони за пътен участък Бяла – Адунаци Копачени;
· Представяне на алтернативен подход за дефиниране, идентифициране и маркиране на критични зони по пътищата;
· Интелигентни транспортни системи (ИТС) в градския транспорт.
По време на семинара се дискутираха въпроси, свързани със скоростта на движение на леки и товарни автомобили по пътищата, както и проблемите по отношение на правоприлагането спрямо водачите, извършили нарушения. Коментирана беше и темата за пътните знаци и причините, поради които шофьорите често ги пренебрегват. Обсъдени бяха целите и ползите от приложението на интелигентни системи за контрол и управление на градския транспорт и пътникопотока – камери за видеонаблюдение, системи за информиране на пътниците, системи за оптимизация на автобусните и тролейбусни линии.
В края на форума участниците в него бяха запознати с преките икономически ползи от внедряването на ИТС в масовия градски транспорт: подобряване качеството на услугата; увеличаване броя на обслужените клиенти; оптимизиране на работното време и намаляване на административните разходи за контрол и управление на мобилните бизнес процеси.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай