„Основният проблем на системата е намаляващият брой ученици. Посетил съм 96 общини, в повечето говорим за включването на децата в образователния процес, но при вас този проблем е най-малък.”
Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев при посещението си във Второ основно училище „Проф. Асен Златаров“ в Смолян. Той поздрави ръководството на училището за добрите образователни резултати, завоюваните престижни награди и посочи, че учителите трябва да бъдат подкрепени именно сега, когато се залага на това часовете да са по-творчески, а учениците – по-активни, съобщиха от МОН.
Министър Вълчев подчерта колко важно е въвеждането на компетентностния подход, развитието на дигиталната компетентност и изучаването на втори чужд език за бъдещето на образованието. Той акцентира и върху възпитателната работа, чиято цел е всяко училище да проведе разговори със семействата за взаимодействие с родителите.
„Всеки учител е иновативен, когато търси специфичен подход. Искаме повече училища да въвеждат проектно-базираното обучение. Искаме да ви насърчаваме да се учите един от друг, да споделяте опит и практики“, заяви министърът.
По време на визитата си министър Вълчев посети и Средно училище „Васил Дечев“ в Чепеларе, където разговаря с учители от общината и им благодари за усилията, които полагат за включване на всички деца в образователната система, както и за постигнатите високи резултати на учениците.
Красимир Вълчев определи учителите като най-важния фактор в системата. „Ако имаме добри учители, ще имаме добри специалисти по всички професии”, каза той и припомни, че правителството е заложило 360 млн. лева за догодина за увеличение на учителските заплати и тази политика се изпълнява поетапно. На ниво държава също се акцентира на професионалното образование, но предизивкателството е да бъде обучено всяко едно дете.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай