Американският износ на уиски се срива през втората половина на 2018 г., понасяйки удар заради по-високите мита на търговските партньори на страната след въведените от президента Доналд Тръмп мита за вноса на стомана и алуминий, съобщи в четвъртък обединението на местната индустрия.
През миналата година Канада, Китай, Мексико и Европейският съюз наложиха вносни мита, вариращи от 10% до 25% за американското уиски и бърбън, което доведе до спад от 11% на износа на уиски в САЩ през второто полугодие.
За първите шест месеца на 2018 г. износът на уиски се е увеличил с 28% в сравнение със същия период на 2017 г., частично благодарение на компании като производителя на Jack Daniels - Brown-Forman Corp.
Като цяло за 2018 г. износът на уиски се е увеличил с 5,1% до 1,18 млрд. долара, което е значителен спад спрямо 16-процентното увеличение, наблюдавано през 2017 година, пише Ройтерс.
Износът за Европейския съюз е паднал с 13,4% през втората половина на годината, след като е нараснал с 33% през първите шест месеца.
Европейският съюз, който наложи 25% мито за американското уиски, е най-големият пазар за алкохола, който възлиза на близо 60% от общия износ.
По-рано през март Brown-Forman заяви, че вдигането на митата на ключовия европейски пазар е основната причина за спада в брутния марж на печалбата за третото тримесечие. Компанията също така заяви, че продажбите й ще бъдат ударени през 2019 г., ако тарифите останат в сила.
"Щетите, нанесени на американския износ на уиски, сега се ускоряват и това е странична вреда от продължаващите световни търговски спорове", заяви главният изпълнителен директор на Съвета за дестилирани спиртни напитки Крис Суонгър.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай