Петък, 11 Октомври 2024

Парният локомотив о Втората световна война тръгва от Русе за София

Парният локомотив о Втората световна война тръгва от Русе за София
Публикация   24 Фев, 2019   /     akcent.bg   /     1879

"Булмаркет рейл карго" е избрана за превозвач на 140-тонния парен локомотив от виенската фирма-собственик TransEurop Eisenbahn AG

   Историческият парен локомотив от времето на втората световна война, който пристигна за ремонт в България по река Дунав, в неделя  тръгва по релсов път от Русе към София.

      "Булмаркет рейл карго" е избрана за превозвач на  140-тонния парен локомотив от виенската фирма-собственик TransEurop Eisenbahn AG, представлявана от инж. Йоханес Клингс.  Локомотивът е без работеща спирачна система и това налага да се придвижва в състава на влак, който може да осигури безпрепятственото му придвижване до София, където ще се направи цялостният му  ремонт.

     Транспортирането ще се извърши със скорост до 60 км/ч и периодични технологични спирания на няколко гари по трасето Русе-София.

    На 24.02.2019 г.,  неделя от 10.00 до 15.00 часа ще се извърши последен предпътен преглед на парния локомотив, инструктаж на влаковата бригада и композиране на влак, който ще се движи като „Международен товарен влак" с №20690.

   Първият престой на легендарната парна машина е на пътническа гара Русе-Разпределителна от 15.36 до 15.50 ч., където  може да бъде разгледан. Крайната гара в София е Подуене и се очаква локомотивът да пристигне там утре  около 5 часа сутринта.

    Дължината  на цялото трасе, което ще измине парният локомотив между Русе и София е 417,714 км, а обратният път към Виена машината ще измине на собствен ход след 9 месечен ремонт.



Коментари

  •     Цветомир Димитров Димитров  

    Положителното в този случай, което трябва да се отбележи, е това, че цялата операция от началото до края, преминава само с използването на железопътни и плавателни транспортни средства и подемни съоръжения..., без участието на шосейни.. .! Браво...! Това е уникално и похвално, особено в днешно време, при тази масирана камионизация на наземния транспорт.....!!!

Коментирай

   captcha