Историческият парен локомотив от времето на втората световна война, който пристигна за ремонт в България по река Дунав, в неделя тръгва по релсов път от Русе към София.
"Булмаркет рейл карго" е избрана за превозвач на 140-тонния парен локомотив от виенската фирма-собственик TransEurop Eisenbahn AG, представлявана от инж. Йоханес Клингс. Локомотивът е без работеща спирачна система и това налага да се придвижва в състава на влак, който може да осигури безпрепятственото му придвижване до София, където ще се направи цялостният му ремонт.
Транспортирането ще се извърши със скорост до 60 км/ч и периодични технологични спирания на няколко гари по трасето Русе-София.
На 24.02.2019 г., неделя от 10.00 до 15.00 часа ще се извърши последен предпътен преглед на парния локомотив, инструктаж на влаковата бригада и композиране на влак, който ще се движи като „Международен товарен влак" с №20690.
Първият престой на легендарната парна машина е на пътническа гара Русе-Разпределителна от 15.36 до 15.50 ч., където може да бъде разгледан. Крайната гара в София е Подуене и се очаква локомотивът да пристигне там утре около 5 часа сутринта.
Дължината на цялото трасе, което ще измине парният локомотив между Русе и София е 417,714 км, а обратният път към Виена машината ще измине на собствен ход след 9 месечен ремонт.
Положителното в този случай, което трябва да се отбележи, е това, че цялата операция от началото до края, преминава само с използването на железопътни и плавателни транспортни средства и подемни съоръжения..., без участието на шосейни.. .! Браво...! Това е уникално и похвално, особено в днешно време, при тази масирана камионизация на наземния транспорт.....!!!