Неделя, 22 Декември 2024

Като няма новина или когато фактите на се на "правилната" страна

Като няма новина или когато фактите на се на
Публикация   17 Фев, 2019   /     Румен НИКОЛАЕВ   /     716

Предложение за заглавие в социалните групи: "Инфраструктурата за малко не доведе до по-ужасна трагедия от тази в Хитрино."

    Снимка: Виждат се огънатите релси, които са предизвикали излизането на едната колоос. Първоначално като причина са обявени горещините.   /Калпав железен път е причина за инцидент с влак на Булмаркет преди дни край Самуил/

Като няма новина или по-скоро не е "правилната", то бързо се създава такава.

  Инцидентът с влакова композиция на Булмаркет на гара Пловдив е на път да остане в архивите. Самият инцидент. Вероятно като се спомене Булмаркет, към трагедията в Хитрино ще се добавя и заплахата от нова трагедия край Хитрино....

   Но виновните, имащи държавната подкрепа и на някои национални медии  /на хранилка/, естествено отричат Видимите неща.

  Шефът на НКЖИ каза, че няма проблем с релсовия път. Този абсурд би трябвало ако не да разсмее, то поне да разтревожи всички българи, независимо дали пътуват с БДЖ или живеят в непосредствена близост до ж.п. линии.

  Липсата на каквато и да е причина и вина в ж.п. превозвача за дерайлирането на локомотивите и цистерните бързо създаде нова "новина"- водещият локомотив бил онзи от Хитрино....

   Нищо, че зам. управителят на Булмаркет ДМ Светослав Първанов кристално ясно обясни /по-скоро припомни/, че реално локомотивът тогава не е участвал в катастрофата- той бе преминал през участъка на станалата трагедия и без спрял на метри след гара Хитрино.

  Но това явно храни плоските глави и препраща мисълта към една все още недоказана вина. Може би като се говори за Хитрино е редно да се повтаря, че и там причината вероятно е скъсана стрелка, т.е. ж.п. инфраструктурата.

   Но в това няма новина, няма сензация. Въпреки че ремонтирани с много пари ж.п. участъци - то линиите се гънат и влакови композиции дерайлират под път и над път. И следва пълно безхаберие... И дори ремонтите са съмнителни и не гарантират безопасност.

   Вместо това системните медии припяват и прикриват истинските навини, истинските прицини за ставащото не само на ж.п. пътя, просто замитат реалните проблеми под рекламните договори.

  А до това, че опасни инциденти се случват с Булмаркет реал карго- повече от нормално. Просто превозвачът основно превозва опасни товари. А и няма как държавната структура НКЖИ да бъде обективно разследвана от прокуратурата, която по презумпция защитава интересите на държавата.

   И по-скоро акцентът трябва да бъде какво ще се случи, ако на този калпав релсов път се случи инцидент с пътнически влак. Тогава Булмаркет няма да го има....

      Между другото- вече в някои социални професионални групи върви кънкурс за заглавие към материал, който описва станалото в Хитрино:

  Предложение за  едно заглавие: "И на Хитрино релсите и стрелките са били от същия тип".
И предложение за още едно: "Инфраструктурата за малко не доведе до по-ужасна трагедия от тази в Хитрино."

   p.s. Впрочем, някой помни ли /знае ли въобще/ за друг инцидент, пак с Булмаркет?

   https://akcent.bg/?i=35824-    Калпав железен път е причина за инцидент с влак на Булмаркет преди дни край Самуил

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha